Avatar billede aagerup Nybegynder
14. august 2001 - 09:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP m.m.

Jeg har stadig problemer med at komme på et netværk.

Jeg har IP-adresse og name server adresse. Jeg har adgangskode og brugernavn til netværket. Jeg har vist det hele, men kan stadig ikke få det til at fungere.

Hvor kommer der ingen dialogboks, hvor jeg skal indtaste brugernavn og adgangskode?

Skal der ikke være et kontrolpanel, hvor jeg kan se om jeg er on-line eller ej? (Skal kontrolpanelet Remote access blandes ind i sagen?)

Drejer det sig kun om kontrolpanelerne: Appletalk og TCP/IP. Og derefter opsætningen i browser og mail-program?

Jeg bruger explorer og outlook 5.0.

Mere hjælp
Aagerup
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. august 2001 - 09:26 #1
Hejsa aagerup.

Ring mig op - så løser vi hurtigt det.

Det er den nemmeste løsning ! ! !

Tlf: 96 96 80 60

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede hotpop Novice
14. august 2001 - 10:30 #2
aagerup> hvis løsningen gives over telefon må der ikke gives point da løsningen skal være frit tilgængelig for alle der bruger eksperten.
Avatar billede aagerup Nybegynder
14. august 2001 - 10:34 #3
Hej Hotpop

Den er jeg helt med på. Jeg skal nok overholde spillereglerne.

Aagerup
Avatar billede hotpop Novice
14. august 2001 - 10:37 #4
aagerup> :) OKI!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. august 2001 - 10:41 #5
aagerup>

Sorry - det vidste jeg ikke.

Stil din \"Appletalk\" til \"Ethernet\"

Stil din TCP/IP til DHCP-server og skriv IP-adressen + nameserver.

Så logger den automatisk på ! ! !

Nemt ikk ?

Jeg formoder at det netværk du skal på er gennem din browser ?

Hvis det er - så skriver du adressen i din browser og den første dialog der dukker op er: \"Skriv venligst: Login + Password\"

Prøv med den ! ! !

Din browser skal du ikke pille ved medmindre du har dine \"cookies\" slået fra. De skal i de fleste tilfælde være slået til.

Dit mailprogram skal have ændret følgende:

Brugernavn
Password
Begge mailservere

Så kører den også ! ! !

Yderligere problemer - spørg endelig.
Avatar billede mcphreak Nybegynder
14. august 2001 - 12:24 #6
Aagerup> er det et NT-Netværk som du har brugernavn / password til? For så kan det være at proxyserveren kræver at du er logget på...
Avatar billede aagerup Nybegynder
14. august 2001 - 12:58 #7
Jeg ved ikke om det er et NT-netværk. Men prøver jeg aeblenets forslag. Jeg tror nemlig, at jeg lavede en fejl da jeg rettede i opsætningen i går. Jeg konfigurerede tcp/IP- manuelt (ip-adresse og name server adresse) og ikke som aeblenet nu foreslår ved at bruge indstillingen DHCP-server. Måske er det løsningen....

Jeg prøver.. ellers er jeg tilbage på eksperten.dk i morgen igen.

I øvrigt - en kommentar til macfreack - ved siden af  UTPstikket på min nyinstallerede transformer sidder to (tror jeg) små lysdioder. Skal de lyse, blinke eller lignende som tegn på at jeg har forbindelse til netværket?

Foreløbig tak til alle
Aagerup
Avatar billede mcphreak Nybegynder
14. august 2001 - 13:05 #8
Hmm, hej aagerup. De to dioder står der højst sandsynligt nogle bogstaver ud for. \"LNK\" skulle gerne være en af de to. Denne skal lyse når der er forbindelse til netværket. Den anden blinker hvis der er traffik. Det kunne jeg forestille mig, uden at have set kortet.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. august 2001 - 13:05 #9
aagerup>

Den ene skal lyse konstant, når der er forbindelse.

Det er nok til at vide om det fungerer.