Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
26. juni 2013 - 23:33 Der er 7 kommentarer

Excel - automatisk overførsel af data fra et worksheet til et andet (multiple columns & rows to multiple columns & rows)

Jeg bruger et worksheet - kaldet DBudget - til bl.a. at registrere detaljerede aktiviteter på forskellige konti. I samme workbook har jeg et andet worksheet - kaldet OBudget - som bl.a. skal trække data fra DBudget automatisk.

I DBudget har jeg info i kolonne B og C, række 10 til 13, som jeg gerne automatisk vil have overført til OBudget. Antallet af rækker som OBudget automatisk skal trække fra DBudget varierer, da aktiviteter kommer til og falder fra, så i dag er det række 10-13 ... i morgen måske række 10-16.

Hvordan griber jeg det an?

Jeg ønsker ikke at oplysningerne fra DBudget lægges sammen, forenes i én celle eller lignende. Jeg vil gerne have data overført 1:1.

Håber det giver mening. Hvis beskrivelsen er for tåget, har jeg også et billede - men jeg kan ikke greje, hvordan jeg lægger det op. :o)

Håber, at der er nogen derude, der kan hjælpe.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2013 - 23:48 #1
Du kan uploade både billeder og evt. et eksempel på dit regneark her: http://gratisupload.dk/
Og eferfølgende poste linket til filen herind....
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
26. juni 2013 - 23:59 #2
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
27. juni 2013 - 00:05 #3
Super - tak!

... kan ikke helt gennemskue, hvordan jeg kan tildele dig nogle af pointene for hjælpen her?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2013 - 00:13 #4
Jeg skal ikke have point for den hjælp.  :-)

Løsningen på dit primære problem kan jeg desværre ikke hjælpe med.

Og så lige, husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.
Hjælperen sender svar, når problemet er løst, og du accepterer svaret, og hjælperen får de udlovede ponit.

Her kan du se, hvordan du accepterer et svar, når den tid kommer: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede supertekst Ekspert
27. juni 2013 - 09:33 #5
Du er velkommen til at sende eksempler, der viser før og efter situationen - direkte. Synes ikke uploaden er entydig.

@-adresse under min profil
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
28. juli 2013 - 22:50 #6
Beklager stilheden - blev ferieramt og så gik projektet i dvale. Kigger på at sende en fil til din mail i morgen. Tak! :)
Avatar billede supertekst Ekspert
28. juli 2013 - 23:15 #7
Ok..