Avatar billede Chenowen Nybegynder
26. juni 2013 - 13:33 Der er 6 kommentarer

VBA til overførsel af data fra en excel fil til en anden

Hej Eksperter,

Jeg sidder med et problem, som jeg ønsker at løse gennem en VBA programmering, hvis det er muligt.

Jeg har eksempelvis en kunde der sender en excel fil med en ordre, denne fil ønsker jeg at overføre til en anden excel fil, for derigennem at kunne indlæse denne i mit system.. Jeg vil ikke på forehånd kende navnet på den fil jeg får fra kunden, men kender selvfølgelig navnet på min egen fil, hvor data skal kopieres over i! Er der derfor mulighed for, at kunne lave en makro på baggrund af placeringen af kundens excel fil?

Samtidig er kundens excel fil inddelt i en masse forskellige faner, så VBA'en skal kunne overføre fra hver fane, og over i min egen excel fil..

Håber det er klart hvad jeg ønsker, og håber der er nogle der kan hjælpe

- Jeppe
Avatar billede supertekst Ekspert
26. juni 2013 - 13:54 #1
Ja - det kan lade sig gøre
Avatar billede Chenowen Nybegynder
26. juni 2013 - 13:57 #2
Hvis jeg smider en mail med en excel fil, er det så muligt at du kan komme med en basic VBA, som jeg så selv kan færdiggøre? Det er nemlig rimelig omfattende, da der er omkring 40 faner der skal kopieres fra!
Avatar billede supertekst Ekspert
26. juni 2013 - 14:24 #3
Ok - prøv
Avatar billede finb Ekspert
26. juni 2013 - 14:36 #4
Kunne du lægge den på gupl.dk
så alle kan byde
Avatar billede Chenowen Nybegynder
26. juni 2013 - 14:46 #5
Selvfølgelig :) De er nu uploaded under følgende adresser:

http://gupl.dk/698263/
http://gupl.dk/698264/

Det er filen "bestilling_fra_kunden" der skal kopieres til "Kundenavn_bestilling", ud fra de faner der er i "bestilling_fra_kunden".

Jeg vil ikke kende navnet på filen fra kunden, men vil placere dem samme sted, og det er så fra denne placering makroen skal kunne hente dataen tænker jeg.

De data der skal overføres er antal, altså kolonne C8 og ned til C(eksempelvis 20), og disse skal så føres over i den anden fil i Ark1 fra B25 og ned. Ved ikke om det her er muligt, at gøre sådan at ark B vil bliver kopieret ind efter A og C efter B osv. eller om jeg skal sidde og tælle range manuelt, hvis du forstår?

Håber det er forståeligt, ellers må i endelig sige til
Avatar billede Chenowen Nybegynder
28. juni 2013 - 08:45 #6
Er der nogle der har haft tid og succes med denne??