Avatar billede thecannmann Praktikant
25. juni 2013 - 22:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Macbook Pro vs. Macbook Air

Hej,

jeg står i denne situation, hvor jeg enten skal have en Pro eller en Air.

Det drejer sig om en sammenligning på følgende to modeller:
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6869620;6869616

Ved en produktsammenligning er nemt at se, om der er forskel på computerens hardware, men ikke så meget om computeren som helhed. Er den ene hurtigere eller langsommere end den anden?, osv, osv.

Derfor vil jeg håbe, at nogle Mac eksperter kunne komme på banen:

Hvilke fordele og ulemper er der ved hhv. Pro og Air?
Hvad taler for, at man skal købe den ene frem for den anden?

Og til sidst:
Jeg har mulighed for at købe Pro'en til 7000 og Air'en til 5000. Begge helt nye. Hvilken vil være det bedste køb?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juni 2013 - 23:52 #1
Skærmopløsning er højest på air samt en ssd fremfor hdd vil give hurtigere opstart af alt stortset, medmindre ssden er dårlig... Proen er bedst når det kommer til cpu ud fra de oplysninger der nævnes og så er der vidst internet porte mm i den hvor air ud fra det edbpriser skriver kun har wifi...
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juni 2013 - 23:54 #2
Air modellen vejer os 701 gram mindre end proen
Avatar billede thecannmann Praktikant
26. juni 2013 - 11:58 #3
Jeg tænkte også mere på nogle personlige erfaringer med de to computere.

Kan sagtens læse mig frem til specifikationerne, men tænker også på, hvad det evt. betyder for computeren og mig?

Det er til skolebrug.
Avatar billede thecannmann Praktikant
26. juni 2013 - 15:17 #4
Slet ingen som har noget erfaring på dette område? :)
Avatar billede thecannmann Praktikant
24. juli 2013 - 16:43 #5
Luk