Avatar billede erlandsen Seniormester
22. juni 2013 - 18:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dropbox

Jeg skal linke fra en Access database formular (placeret i en Dropbox) til en mappe (også i Dropbox), hvilket jo ikke umiddelbart ikke er noget problem, men jeg skal bruge linket fra forskellige computers og så bliver det lidt problematisk...

C:\Users\Bente\Dropbox\Eksempel

Problemet er at "Bente" er navnet på en af computerne - og at computerne har forskellige navne.

Er det muligt evt. at lave en eller anden form for "Wildcard" for at linket virker fra computere med andet navn end "Bente"?
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
22. juni 2013 - 21:14 #1
For mig at se, skal du lægge Dropbox lige oppe under roden - eller under delte dokumenter - så slipper du for unikke brugere.

Hos mig er delte dokumenter under C:\Users\Public

Og det samme skal så ske på de andre computere. Det kræver jo, at de andre brugere er indstillet på at lægge dropbox op under delte dokumenter
Avatar billede erlandsen Seniormester
22. juni 2013 - 22:19 #2
ok løsning.
Da jeg installerede Dropbox på de enkelte computere - skulle (kunne) jeg ikke angive placering - idet Dropbox "har lagt sig selv" under C:\Users\Bente\Dropbox.

Hvordan ændrer jeg placeringen af Dropbox uden at der går noget galt med sync etc.?
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
25. juni 2013 - 10:07 #3
Hej.

Klik på dropbox symbolet -
klik på Settings-symbolet
Klik på Preferences
Advanced
Move - og vælg ny placering

Du vil i øvrigt ikke få problemer med synkronisering, da Dropbox vil se, at der ikke er nogle filer i den ny placering og flytte alle filer ned.
Men i dette tilfælde flytter du dem blot