Avatar billede danielhep Nybegynder
21. juni 2013 - 10:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion Bærbar - Underlig opstart

Hej Alle,

Jeg har en HP pavilion bærbar, model kan jeg ikke huske.

Her er hvad der sker:

1) Man kan høre blæserne starte kort
2) Alle LED lys er tændt (ca. 7 styk)
3) Direkte udgang til ANALOG skærm virker umiddelbart ikke
4) Umiddelbart kommer der ikke nogle andre lyde fra den
5) Det er mig ikke muligt at holde POWER knap nede i 5 sec, intet sker
6) Jeg kan kun force slukke den ved at fjerne batteri og strøm kabel.

Nogen idé til hvad der er sket?

Den virkede fint, men slukkede den ca. for 4 måneder siden.  Den har så stået helt stille og intet er sket siden.  Nu sker alt dette som mine 6 steps fortæller.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 13:25 #1
Har du prøvet at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sek. Lad den stå ca 10 min, og genmonter så strøm og prøv at starte.
Avatar billede danielhep Nybegynder
21. juni 2013 - 14:14 #2
Ja.

Computeren er i forvejen helt tom for strøm.

30 sek nej, men 15 har jeg prøvet.

ellers er det så det eneste som jeg mangler at gøre.
Avatar billede danielhep Nybegynder
21. juni 2013 - 15:49 #3
Nej det virker ikke.

Intet billede.

Virker ikke som om at den booter.

Den er nok død.

Flere forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 17:34 #4
kan du se harddisk aktivitet i pæren, som viser dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 17:44 #5
Hvis du piller disken ud, kommer der så en sort skærm frem hvor der står "insert system disk".
Og forbliver billedet der?
Avatar billede danielhep Nybegynder
21. juni 2013 - 18:25 #6
harddisk er nu taget ud.

Der kommer ikke noget billede.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 18:38 #7
Død grafik chip vil jeg tro.
Varme på chippen kunne måske få liv i den igen.
Er det en Dv6000 eller 9000 model?

Vi har en Dv6 der også havde problemer på et tidspunkt med grafik.
Vi havde faktisk afskrevet den, men så et sted på nettet at de havde puttet en bærbar i ovn på moderat varme og fået liv i den igen.
Vi havde ikke noget at tabe, så jeg udtog batteri harddisk og ram og satte den ind i ovnen i en time ved ca 75-80 grader.
Da jeg tog den ud igen og satte hardwaren tilbage startede computeren op.
Held, ja måske, men den har da virket ca 1,5 år herefter :-)
Om du tør prøve dette er jo selvfølgelig et valg du skal tage
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 18:40 #8
Avatar billede danielhep Nybegynder
21. juni 2013 - 18:41 #9
Det er en dv5000 :)
Avatar billede danielhep Nybegynder
21. juni 2013 - 18:41 #10
jeg tænker at det også må være grafikkortet
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 18:50 #11
Vil umiddelbart tro at din model sikkert er opbygget på samme måde som i den video jeg har lagt, og derfor også er ramt af denne dumme konstruktions fejl Hp lavede i sin tid.
Problemet opstår jo selvfølgelig hurtigere hvis man ikke får renset kølesystemet jævnligt.
Avatar billede danielhep Nybegynder
21. juni 2013 - 18:51 #12
ok tror at den er død for mig desværre :(

smid et svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 19:02 #13
ping

Nej den er opbygget en smule anderledes, og som jeg ser det lidt bedre konstrueret end Dv6000 modellen, da varmen fra Cpu ikke lige kommer forbi grafik chippen.
http://www.youtube.com/watch?v=MdGjDmSDozk
http://www.damarax.com/sps407829001-hbl10-la2841p-pavilion-dv5000-p-41380.html