Avatar billede sampras Nybegynder
14. august 2001 - 01:16 Der er 7 kommentarer

compaq presario 1200 XL 403

Jeg overvejer at købe ovennævnte bærbare. Er der nogen der har erfaringer med svinet? Nogle ting man skal vide? Hvor godt er Compaq på bærbar-markedet?

Tak...
Avatar billede ashes Nybegynder
14. august 2001 - 01:26 #1
En af mine venner har købt en Compac for ca. 1 år siden ... den har været til reparation 2-3 gange ca. 2,5 måned .... den har fejlet en del ... batteriet gik i stykker efter en måned, tastaturet har været i uorden, og cd-rom drevet har været defekt og selv om du får licenser til div.  software får du ikke softwaren på CD .. så du skal lige huske at lave en backup af CDén.

Jeg har selv også haft en bærbar for ca. 3 år siden ...

Gode råd, få ram nok i den, en stor harddisk, sikre dig at den kan indeholde en alm. mus ... jeg har ikke set nogen løsninger på museproblemet ... derudover skal den indeholde CD´rom + diskettedrev, og hvis du skal bruge den på et universitet er netkort en rigtig god ide.

Spørg hvor lang tid der max må gå fra at du har sendt ... når den går i stykker, til at du får den retur .... og få papir på det !

Derudover er batteritid vigtig ... hvor lang tid kan den køre uden at få størm udefra.
Avatar billede ashes Nybegynder
14. august 2001 - 01:27 #2
museproblemet ... altså løsninger man gider efter 30 dage .... :-)
Avatar billede partyg Nybegynder
14. august 2001 - 08:12 #3
Hvis du overvejer at købe den hois fona kan det ikke anbefales, for der går ca. 4 uger for at få den repareret!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. august 2001 - 11:16 #4
Hejsa.....

Nu er 1200 XL serien, nok en af de bedre at Compaq har lavet, men men men.....jeg må give de andre helt ret.....der kan være en del probs med dem, ingen tvivl om det.....
Compaq har en del fejl på deres batterier, som gør at du meget sandsynligt, skal have skiftet dit batteri, efter kort tid, fordi det ikke holder strøm nok........de kan også have temmelig lang rep.-tid........og jeg vil også Ashes ret.....få mere RAM i.....der er garanteret kun 64 Mb, i nu....det vil du blive MEGET ked af i længden.....så få min. 128 Mb i.....:-)

Anyway, så er f.eks ASUS begyndt at lave nogle ret ok bærbare, til omkring de samme priser som en Compaq, og hvis man skal tro anmeldelserne, så er de en del bedre end Compaq.....:o)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. august 2001 - 22:48 #5
Ikke for at bitche, men det ville da være meget rart, med en kommentar på hvorfor du afviser...:-)
Avatar billede sampras Nybegynder
16. august 2001 - 01:32 #6
Det var en fejl, mr. athlon - sorry.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. august 2001 - 07:15 #7
Helt ok....:-) Det kan jo ske...