Avatar billede Droa Seniormester
18. juni 2013 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opreators check statement før næste statement

Jeg har lagt mærke til at vb.net checker det fulde statement, lige meget om noget af det er falsk.

Jeg har et while loop hvor jeg prøver at checke om et array er langt nok, til at checke på indexet, OG om arrayet ikke er byte 0 på det index..^

Det virker nu os fint nok, hvis det ikke var for det sidste statement, der åbenbart er ulovligt, siden den tjekker indexes, selvom arrayet er overskredet.

Lightwight code, får at undgå overflødig kode

  Public Sub Test()
        Dim i As Integer = 0
        Dim b As Integer = 100
        Dim c As Char() = New Char() {"H", "E", "J"}

        While (i < c.Length) And (c(i) <> "G")
            System.Console.WriteLine(c(i))
            i += 1
        End While

        System.Console.ReadKey()
    End Sub

Jeg kunne selvfølgelig lave en if sætning inde i mit while med '(c(i) <> "G"', men det vil jeg helt undgå.
Avatar billede Droa Seniormester
18. juni 2013 - 12:23 #1
arhh.. jeg fandt vist løsningen.. AndAlso færdiggøre venstre del af et statement, før den går vidre til højre
Avatar billede Droa Seniormester
18. juni 2013 - 18:15 #2
Jeg lukker bare igen.. ville lige svare rigtigt på mit problem, med dette link jeg fandt omkring .Net operators.

http://www.tutorialspoint.com/vb.net/vb.net_operators.htm
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2013 - 02:53 #3
Noegle ordet er "short-circuiting".