Avatar billede Blandy Praktikant
18. juni 2013 - 08:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Besøg i asien

Hej Derude.

Har en lidt sjovt tilfælde, som jeg egenetlig har løst før. Men kan for alt i verden ikke huske hvor problemet løsnes.

Sagen er den at vi har nogle slutbruger som rejer til og fra asien af og til. De har så det problem at når de kommer hjem, så er der blevet skubbet noget ind på deres maskine, som loader 2 bestemte asiatiske hjemmesider hver gang IE bliver startet.

Det er ikke virus eller andet i den dur, men bare reklame fra de sted de har besøgt i asien.

Men kan ikke få de startsider væk igen. Hverken ved at resette IE, eller lede i registeringsdatabasen. Ved det kan løses et sted ved bare at fjerne de adresser, men kan som sagt ikke huske hvor det blev gjort sidst.

Startsiden i IE står som default fra vores firmas side.

Kan der være en INI fil et sted hvor det er skrevet i?

Har allerede kigger her: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juni 2013 - 09:14 #1
Det er garanteret en BHO.
CCleaner plejer at kunne finde dem.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. juni 2013 - 09:16 #2
BHO?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juni 2013 - 09:29 #3
Browser Helper Object, er noget "lort" som IE bruger og har altid kun givet problemer.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. juni 2013 - 10:40 #4
ligger du som lokale filer i en brugerprofil et sted eller hvordan?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juni 2013 - 11:21 #5
19. juni 2013 - 07:17 #6
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juni 2013 - 15:39 #8
hmm det hjalp at resette IE i fejlsikret tilstand. Men det gjorde ikke i normal mode før hen.

Men fandt aldrig helt ud af, hvor der blev lavet en ændring i profilen, for at de sider dukkede op ved hver IE start.

Men tak for svarene alligevel. Ved ikke om i skal have point???
19. juni 2013 - 23:30 #9
Ping ?