Avatar billede Mathiaskruse Juniormester
15. juni 2013 - 21:55 Der er 1 løsning

Hvordan laves spillekort?

Hej alle. Jeg er igang med et mindre iværksætterprojekt, og jeg vil derfor gerne høre om der er nogle er jer der ved hvordan spillekort fremstilles?

I den sammenhæng vil jeg også gerne høre om det udstyr det fremstilles med er noget der evt. kan bruges privat.

Mvh. Mathias Kruse
Avatar billede micp Nybegynder
16. juni 2013 - 07:52 #1
Store stykker pap kører igennem nogle maskiner, hvor de får lagt farver på, en farve af gangen. Herefter bliver de kørt igennem nogle maskiner der klipper kortene ud i de rigtige størrelser.

Alt sammen på rigtig store maskiner der absolut ikke egner sig til privat brug.

Man kan da nok komme rigtig langt med en god laserprinter, noget godt papir og en saks/kniv men det egner sig nok ikke til stor produktion.