Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2013 - 19:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Nokia Lumia 520

Min kones gamle, dampdrevne Nokia er ved at synge på sidste vers, så jeg skal have fundet en ny og ikke for kompliceret smartphone til hende.

Hun skal næsten udelukkende bruge den til mail, surf og sociale netværk, og mine søgninger på Google har ført til en Nokia Lumia 520 som et godt valg til prisen.

http://www.nokia.com/dk-da/produkter/telefon/lumia520/specifikationer/

Er der nogen her, der har noget godt eller dårligt at sige om den? Personlige erfaringer tæller selvfølgelig mest :-)

Og nej tak, jeg behøver ikke links til diverse test af den. Det er bl.a. dem, som har ført til valget af den :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2013 - 20:24 #1
udover at det er en tidlig version i windows phone, og derfor er født med en masse fejl, som iphone og android er ude over?
Jeg ville langt hellere tage en android - fx http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/ST27IWHITE/sony-xperia-go-st27i-smartphone-hvid som er støv og vandafvisende (kan bruges udendørs)
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2013 - 20:45 #2
#1.

Sonyen, du linker til, har et display på kun 320x480. Nokiaen har 800x480, og det er bl.a. pga. opløsningen, jeg foreløbig er endt ved en Nokia Lumia 520.

I mine søgninger om Windows Phone 8 er jeg indtil nu ikke stødt på noget særligt negativt, undtagen at der endnu ikke findes så mange apps til den som til f.eks. android. Min kone får ikke brug for masser af apps, så længe hun kan komme på nettet og checke mail og Facebook.

Og iphone er ude af billedet pga. prisen :-)  Max 2000 kr.
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2013 - 20:59 #3
Lidt mere søgning har vist, at en Lumia 520 ikke er "water resistant", og det kunne godt resultere i, at den ryger ud.

Det punkt havde jeg glemt at checke. Tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2013 - 21:04 #4
det skal tjekkes - min svoger var ude at bade med sin iphone - det var heller ikke gennemtænkt...
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2013 - 21:36 #5
Endnu mere søgning har ført til, at støv- og vandafvisende apparater med "ip67-certificering", som den Sony, du linker til, har, er noget håndværkere, kajakroere og glemsomme badere kigger efter.

Jeg er bange for, at jeg ikke kan bruge det som salgsargument over for konen, selv om hun som irer er vant til regelmæssige byger :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2013 - 08:33 #6
ok - så er win8-phone nok bedre i alle andre parametre.
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2013 - 20:50 #7
@claes57.

Det endte med at blive en Samsung Galaxy Express med Android 4.1. Telia havde et godt tilbud på den til 1900 kr sammen med et nyt abonnement, som hun alligevel skulle have. Nu kan både konen og jeg selv finde ud af, hvor vi befinder os, og hvordan vejret er der. Og så kan den endog bruges til at ringe med! :-)

Tak for hjælpen. Lægger du et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2013 - 21:02 #8
bare luk selv.
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2013 - 21:56 #9
OK, men tak alligevel for din interesse :-)