Avatar billede mads375 Juniormester
13. juni 2013 - 16:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

adgang til sin server

Hejsa.

jeg bøvler lidt igen med at få adgang til min server, når jeg ikke er logget på mit eget netværk. Jeg har en Synology ds209. Jeg har været inde og finde min ip adresse på myip, men hvad er det så jeg gør efter det? Der er en guide inde i synology, hvor man kan køre en EZsetup, men der sker ikke rigtig noget alligevel.

Håber i kan hjælpe?

Mvh Mads
Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2013 - 16:18 #1
Avatar billede mads375 Juniormester
13. juni 2013 - 17:07 #2
ok tak. Jeg har kørt router setuppet igennem nu. Er det min ip adresse jeg finder på myip, eller er det den jeg har når jeg kører på mit eget netværk?
Avatar billede Minimosse Nybegynder
13. juni 2013 - 21:01 #3
Hey mads,

Der er flere måder du kan gøre det på, den nemmeste er at logge ind på din router derhjemme og "port forwarde" hvilket hvil sige at du når du skriver jeres ip f.eks 90.86.39.129:3000 så "videresender" din router dig til din NAS boks lokale ip f.eks. 192.168.1.8 :) '

Mvh Mathias
Avatar billede mads375 Juniormester
16. juni 2013 - 21:16 #4
Hej Minimosse. Ok mange tak for svaret. Jeg har lige en eksamen imorgen, så kigger jeg på det :-)
Avatar billede mads375 Juniormester
23. juni 2013 - 20:29 #5
Hej igen.

Undskyld forsinkelsen, men har haft vildt travlt med eksamener. Jeg loggede ind på min router, og gik i portforwarding. Der kom jeg til dette billede:

http://billedeupload.dk/?v=8UrLZ.png

Men har ikke rigtig overblik over hvad jeg skal skrive her :-/ Når jeg er på wifi herhjemme, så hedder porten :5000. Håber i har nogle ideer?

Mvh Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
08. juli 2013 - 14:03 #6
Hej.

Jeg har ikke fået det op at køre ud fra svarene, så jeg tager pointene her igen. Jeg forsøger mig frem for at få det til at virke
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2013 - 15:08 #7
Vedr. dit billede i #5, så tag udgangspunkt i:
Guide til din router: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672
Porte synology bruger: http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299
Avatar billede Minimosse Nybegynder
17. december 2013 - 09:48 #8
Hej igen Mads..

Porten bestemmer du faktisk selv.. lad os antage at din at din nas boks har en lokal IP som hedder 192.168.1.5 (Husk at give den en statisk ip, og også få en statisk IP fra din intetnet leverandør)

Fra port: 58
Til port: 58
Protocol: TCP
Omdiregeringsport: 3000
Og så vælger du den lokale ip adresse og taster den ind! :)