Avatar billede oeg Nybegynder
13. juni 2013 - 13:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiere en hjemmeside

Hejsa

Jeg har anskaffet mig en Kostal Piko 5.5 solcelle inverter og den har et webinterface indbygget.

Jeg kan kun tilgå den fra mit eget netværk, men ville gerne kunne læse den hvor som helt fra.

Jeg har mit eget domæne og kunne forstille mig at en computer på netværket står og aflæser siden gemmer den og uploader den via FTP til mit domæne.

Er det muligt og næste spørgsmål vil være hvordan?

Webinterfacet i inverteren er beskyttet med brugernavn og adgangskode, så det skal også omgåes.

Ander ideer til at løse det er også velkommen

På forhånd tak.
Avatar billede Magn0053 Novice
13. juni 2013 - 13:57 #1
Nu er jeg ikke så meget inde i solceller men det lyder som en god idé.

Du finder den side du skal bruge gerne i Google Chrome eller Mozilla Firefox. Derefter klikke du (på dit tastatur) CTRL + S hvorefter den skulle hente siden. Alt efter hvor din downloads ender henne skulle der gerne (enten i downloads/overføsler eller i en valgt mappe) være en fil der hedder navnet på den side du har hentet.html/.php plus en mappe der hedder navnet_files. Så går du ind i det program du bruger til FTP og uploader det ligesom du har hentet det så skulle der gerne virke ;)

håber du kunne forstå det.
Held og lykke ;)

Magn0053
Avatar billede oeg Nybegynder
13. juni 2013 - 14:13 #2
Jo, det forstår jeg godt, men jeg vil gerne have at det sker automatisk.
Så det går ud på hordan det programmeres til at foregå automatisk på en maskine jeg har kørende alligevel.
Avatar billede Magn0053 Novice
13. juni 2013 - 14:18 #3
Ok det har jeg ikke så meget forstand på det sku lige være Iframe men det kan jeg ikke lige se det nyttige i.

Men held og lykke fortsat

Magn0053
Avatar billede Magn0053 Novice
13. juni 2013 - 14:23 #4
Jo hvis du har en smartphone synes jeg at du skulle prøve med http://www.teamviewer.com/da/ og så også installere det på din mobil så kan du bare have en pc stående online hele tiden og så styre den fra din mobil.

Magn0053
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juni 2013 - 14:55 #5
Har du en Iphone? eller en Mac? så har jeg måske en løsning!
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. juni 2013 - 15:55 #6
Hvis dit solcelle anlæg har en ip og en port den kan tilgåes på, kan du vel "bare" lave et hul igennem på din public port.

F.eks. hvis dit solcelle anlæg køre internt på:

IP: 192.168.1.123
PORT: 1234

Så kan du lave en port forward i din router, så alt der f.eks. rammer:

IP: PUBLIC_IP, f.eks.: 123.123.123.123
PORT: 80

Så sendes det internt videre til dit solcelle anlæg.

Dette kræver du har adgang til din router, men så kan det sagtens løses.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. juni 2013 - 15:56 #7
Kig evt. her: http://portforward.com/
Avatar billede oeg Nybegynder
11. oktober 2013 - 07:09 #8
Opgaven er endnu ikke løst, så nu lukker jeg selv tråden.

Ellers tak for indsatsen, gutter.