Avatar billede globetrasker Praktikant
12. juni 2013 - 23:56 Der er 3 kommentarer

Håndtering af 2 harddiske på pc

Hej

Jeg bruger windows 7. Min Pc har 2 harddiske på ca 300 GB (C:) og (D;).

Mit problem er det, at den ene harddisk er ved at være fuld, mens det er masser af plads på den anden. Pr automatik lagrer alle downloads og overførsler sig på C:, den som er ved at være fuld

Jeg bruger mine GB primært til musik, som jeg styrer fra Itunes primært. Som jeg ser det er det ikke muligt for Itunes både at hente musikfiler fra både C: og D: på samme tid.

Mit spørgsmål: Er der en måde at håndtere 2 separate harddiske i samme pc på, således at det i princippet fungerer som 2 hardiske?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2013 - 00:36 #1
Ville nok opgradere den harddisk du bruger som data drev.. 300 GB er meget plads til system drev, men data drev ikke ligefrem noget stort..

Årsagen til jeg anbefaler ny harddisk er os at dit system drev vil være bedst kørende hvis du holder data på et andet drev og ikke begynder og fylde data på dit system drev.
Avatar billede graf Nybegynder
13. juni 2013 - 02:53 #2
Hvis dine filer altid lægger sig på drev C:, hvorfor så ikke skifte drevbogstav (byt om så D: bliver kaldt C:).
Du kan altid skifte tilbage efter download.
Avatar billede sird Nybegynder
15. juni 2013 - 14:08 #3
hej du

du kan bare "extende" din nye(?) 300GB harddisk, så det hele bliver C:
det eneste problem er at alt det der ligger på dit nuværende D: drev skal slettes eller overføres til en anden disk, før du kan extende drevet.

http://www.youtube.com/watch?v=qptUDq-kMpg

ha en god dag