Avatar billede bdef Novice
12. juni 2013 - 08:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har jeg forstået det med domaine rigtigt?

Jeg har en server i kælderen som jeg gerne vil 'give et navn'. For at gøre dette skal jeg dels købe et domaine og have det meldt ind i en DNS service?

webhosting.dk vil have 60 kr/1. år

Hvis jeg bestiller ved dem, står der:
Nyregistrering af domaine 1  48.00  0.00  48.00
Gratis DNS manager        1  0.00  0.00  0.00

Nu kan jeg ikke få fast IP endnu og skifter også snart internetudbyder. Begge forhold gør at jeg meget gerne vil have muligheden for at skifte IP adresse i DNS registreringen. Er det nemt og noget man selv kan gøre?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juni 2013 - 08:10 #1
Nu ved jeg ikke om de giver følgende mulighed, men engang brugtt jeg noip.col eller i den stil og de havde software som gjorde at skønt min ip var dynamisk så ændrede dns pegningen sig mod den ip min pc benyttede.

Dog hvis maskinen skal køre 24/7 så burde du ikke skiftr ip men kan jo tage fejl.
Avatar billede chalde Seniormester
12. juni 2013 - 08:41 #2
#0 Jeg bruger www.gratisdns.dk samt deres DDNS da jeg også har dynamisk ip. I deres forum kan du finde værktøjer/scripts der kan holde DDNS opdateret.

#1
Dog hvis maskinen skal køre 24/7 så burde du ikke skiftr ip men kan jo tage fejl.
Det er ikke maskinen der bestemmer over IP. DHCP har en lease på X-tid som fremsendes med allokeringen. Klienten vil forsøge at forny inden den udløber. Ofte vil man modtage den samme IP, men dette er ikke garanteret da det helt afhænger af ISP.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juni 2013 - 10:14 #3
#2 De har da heller ikke tænkt sig at gøre noget nemt ^^
Avatar billede bdef Novice
12. juni 2013 - 14:02 #4
Sidst jeg skiftede IP var da jeg skiftede TDC ordning i 2011 og jeg ved det kommer til at ske igen til efteråret engang.

Og så skal maskinen ikke være på 24/7.

Det jeg egentlig spørger om er om den gratis DNS manager er det man bruger til at få domaine navn til at pege på min IP og om det er noget man kan rette igen senere? Jeg antager en hvis forsinkelse fra jeg retter det, til det igen virker.
Avatar billede bdef Novice
03. august 2013 - 12:01 #5
Kom med svar i søde hjælpere...
Avatar billede bdef Novice
20. august 2013 - 17:47 #6
svar