Avatar billede Nesta Juniormester
11. juni 2013 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser

Jeg har efterhånden haft problemer med lidt af hvert, siden jeg mod egen fri vilje skiftede fra Windows XP til Windows 7.

Det er ikke mere end to dage siden, at jeg installerede Windows 7 på nyt samlet hardware, og jeg har nu oplevet, at Pc'en tre gange er frosset, så jeg har været nødt til at trykke på genstart-knappen.

Kan man se noget historik på, hvad det kan skyldes?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2013 - 22:28 #1
Du kan prøve at se i logbogen, om den kan hjælpe til at finde fejlen.
Logbogen findes ved at højreklikke på Computer og vælge administrer og gå i logbogen.
Du skal ind i Windows logger for at se programfejl.
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. juni 2013 - 22:28 #2
start --> højreklik på computer --> administrere --> her skulle være en logbog
Avatar billede Infectuz Nybegynder
13. juni 2013 - 09:57 #3
Når en PC fryser kan det have mange årsager.

Fejlsøgning kan være en langhåret omgang, men vil foreslå at du:

1. Som nævnt.. checker log for fejl. De vil gemme sig i system loggen, hvis det er et "crash".

2. Højreklik på Computer -> Egenskaber -> Avancerede systemindstillinger -> under fanen Avanceret. Der er en sektion der hedder Start og Genoprettelse. Vælg der indstillinger og fjern fluebenet fra Genstart automatisk.

3. En god ide er også at køre memtest.. Den kan du finde her: http://www.memtest.org/  -  Det skal downloades og brændes på cd og PC bootes på den. RAM fejl er ofte noget der rammer selvbyggere.

Hvis du finder noget i log eller ser en BSOD efter du har slået automatisk genstart fra, må du meget gerne poste resultatet her. Så kan man tyde mere udfra det. Er det RAM fejl, så er det bare med at få dem byttet ;)
Avatar billede Nesta Juniormester
16. juni 2013 - 15:27 #4
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/wkw89184.jpg

Det er fra loggen.

Jeg har en mistanke om, at det kan skyldes Nvidia-driveren. Det sker hver dag, at PC'en pludseligt fryser.
Avatar billede Nesta Juniormester
22. juni 2013 - 17:29 #5
Nu har jeg kørt memtest, og den meldte ikke nogen fejl.

Jeg har ligeledes fjernet fluebuen i "Genstart automatisk". Dette gør den dog alligevel ca. 30-60 sekunder, efter PC'en er frosset fast.
Avatar billede Nesta Juniormester
12. oktober 2014 - 10:51 #6
-