Avatar billede winjounior Nybegynder
13. august 2001 - 22:46 Der er 2 kommentarer

E-mail-databaser mellem windåze og linux...

Okai - here we go :)
Jeg har på splittet min harddisk i to, og på den ene halvdel kører windåze 98 og på den anden linux 7.2 professional..
Jeg kan nemt accesse mine DOS-filer gennem linux, og derved kan jeg f.eks. afspille MP3\'er i linux, selvom de ligger på windåze-siden + jeg kan browse filer, åben, redigere osv...

Men..! Jeg bruger skiftevis begge systemer meget, og derfor ville de jo være smart at bruge det samme mail-prog på begge systemer, og da jeg jo kan bruge filer fra DOS-siden, kunne de så ikke bruge samme databse, så når jeg henter mails hjem i linux, er de der også når jeg starter windåze op?

// WinJounior :)
Avatar billede peter_m Nybegynder
20. august 2001 - 14:08 #1
Måske vil det virke hvis du benytter Netscape Mail...hvis du har mulighed for at refere til din postfil.

Problemet ligger nok i at hvis man brugere 2 forskellige mail programmer så pakken de postfilen forskelligt..evt i hvert sit format
Avatar billede asogaard Nybegynder
27. august 2001 - 11:13 #2
Hvis det er pop3 kan du få netscape til at lade mailen blive liggende på serveren.. derved for du muligheden til også at hente en kopi til linux/win..

/anders.