Avatar billede vanonymus Nybegynder
13. august 2001 - 22:22 Der er 22 kommentarer

Småhakkende film...

Jeg har et Pioneer DVD-106 drev, en Duron 700, 512 MB ram, Abit bundkort, Matrox G450 Dualhead. Efter min egen mening ret suveræn sammensætning til DVD!
Jeg kører Win 98 - SE.

Ca. hvert 2 minut kommer der nogle små generende hak i filmen, som om, computeren kun viser hvert andet billede. Disse hak har varighed af 10-15 sek.

Nogle der har forslag til løsning af dette?
Avatar billede vanonymus Nybegynder
13. august 2001 - 22:23 #1
Jeg bruger forresten den medleverede Ravisent player, har prøvet PowerDVD, men dette gav ikke bedre resultat!
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:25 #2
Er det kun med en DVD eller med alle?

//htmlkrede
Avatar billede vanonymus Nybegynder
13. august 2001 - 22:27 #3
Det viser sig også når jeg afspiller DivX, men i knap så stort omfang. Det er faktisk nærmere heletiden når jeg afspiller en DivX, men knap så irreterende!
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:30 #4
Hakker din musik også?

//htmlkrede
Avatar billede vanonymus Nybegynder
13. august 2001 - 22:31 #5
Nej overhovedet ikke, hverken cd\'er eller mp3...
Avatar billede vanonymus Nybegynder
13. august 2001 - 22:33 #6
Øhhh... Det ku selvfølgelig væredu mente kusik og lyd på filmen, men nej det hakker heller ikke!
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:35 #7
Så fatter jeg det ikke.

Det er ikke for du har sat en høj opløsning i 32 bit, Vel?

//htmlkrede
Avatar billede hr_peki Nybegynder
13. august 2001 - 22:36 #8
Ja fed computer til DVD,, når den hakker!!!
just joking, prøv at gå ind på Prøv at gå ind i filer og så egenskaber, og der skulle der gerne stå noget med værdierne 1,2,3,4 og det har noget at gøre med hvordan din cpu bliver brugt,, prøv at ændre på det,, ka ikke huske præcist hvilken en af dem der gør det bedre,, men prøv!!!
Avatar billede hr_peki Nybegynder
13. august 2001 - 22:38 #9
hvis det viker skulle det være et svar,,, Held og lykke!
Avatar billede vanonymus Nybegynder
13. august 2001 - 22:38 #10
Det ved jeg ikke! Jeg kører altid med selve film vinduet i windows lukket, og bruger så tv udgangen til fjernsynet! Min opløsning på monitor udgangen er 1024*768 i 32 bit. På tv udgangen er den bare sat til standard, hvad fjernsynet nu kan klare/ synes om.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:41 #11
Sæt den ned i 16 bit. Der er næsten ingen grafisk forskel, men det hjælper nogle gange.

//htmlkrede
Avatar billede stigc Nybegynder
13. august 2001 - 22:55 #12
htmlkrede  >> Der er stor forskel! Dit grafik kort burde også kunen trække 32 bits grafik.
Avatar billede vanonymus Nybegynder
14. august 2001 - 08:05 #13
Jeg  har nu prøvet lidt forskelligt!
Det lører faktisk akurart ens i både 16 24 og 32 bit... Så det er ikke løsningen!
Jeg prøvede en indstilling der heder \"Preserve Source Croping\" dette hjalp, en meget lille smule, men gjorde også billedet klarere!

Andre gode forslag?
Avatar billede vanonymus Nybegynder
14. august 2001 - 08:06 #14
Jeg fortsætter med 32 bits opløsning...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. august 2001 - 17:35 #15
Fejlene på DVD\'erne tyder på ridser i skiven. Fejlene i DivX filmene tyder på ridser i den cd der blev rippet og lavet om til DivX. Hvis du bruger eDonkey til at downloade film med, kan det også være en årsag til problemet idet eDonkey efter min mening er SKOD til at hente film med...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. august 2001 - 17:41 #16
Se også http://www.eksperten.dk/spm/98251
Prøv at hente nogle af de programmer som \"eksperterne\" nævner.... :)
Avatar billede vanonymus Nybegynder
14. august 2001 - 19:53 #17
Hvis man nu antager det er ridser i DVD disc\'en. Hvorfor optræder de så med så præcise mellemrum, og hvorfor ses de ikke på en almindelig stationer DVD afspiller?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. august 2001 - 18:51 #18
Hent AVI defreezer på: http://www.doom9.org/Soft21/Files/Editing/avidefreezer.zip

Den stationære DVD afspiller har vel et lignende program installeret vil jeg tror...
Avatar billede bigmike Nybegynder
27. august 2001 - 08:33 #19
har du mange programmer stående i kontrolpanelet som står og bruger en del resurser fx et antivirus program, som lige er ude og tjekke systemet hvert andet minut.
hvis du har mange programmer stående så prøv at lukke dem specielt dit antivirus program (en god ide at scanne cd`en for virus før du lukker den) har du mcfee er det ikke sikkert at det hjælper at lukke den, den har det også ofte med at konflikte med div programmer.
det kan også være dit mail program som står til at gå på nettet hvert andet minut og søge efter mail.
som du kan se er der masser af muligheder, for et eller andet er der galt, det system som du nævner der burde snildt kunne klare lidt dvd og divx prøv forresten GDIVX player, der er rimelig god og ikke ret resurse krævende, og så er den gratis og fås her
http://www.divx.com/
Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
30. august 2001 - 15:16 #20
den ligger nu på www.gdivx.com
Glæder mig til at høre om ovenstående har hjulpet , da jeg har nogel ligende problemer
Avatar billede bigmike Nybegynder
30. august 2001 - 17:49 #21
du har da fuldstændig ret, de satan`s fingre vi ikke altid hvad jeg vil  ;-))
Avatar billede vanonymus Nybegynder
30. august 2001 - 19:33 #22
Så er der godt nyt...
Jeg har minimeret den smule hakken der er tilbage!
Ved afspilning af DivX er der absolut ingen hakker længere... Nyt codec hjalp!
Ved DVD er der stadig hakker... Med samme tidsinterval (2 min, 10 sek varihed) men det er blevet væsentlig mindre irresterende, billedet hopper ikke så meget nu, det er bare som om det kører ustabilt.

Jeg har dræbt alle programmer der kører under Win98, inkl. alt i config.sys og autoexec.bat