Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
09. juni 2013 - 21:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC fryser (Microsoft Publisher 2010)

Hej Eksperter!

Jeg har for et stykke tid siden bygget en computer.
Hardware:

HDD: Seagate Barracuda® 2TB
CPU: Intel® Core i7-3770 Processor
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9
Grafik kort: Gainward GeForce GT 630 1GB PhysX CUDA
Bundkort: MSI B75MA-P45, Socket-1155

Mit problem er:
Første gang jeg starter MS Publisher op og åbner en side så fryser computeren i 5-10sek nogen gange mere.
Jeg har haft åbnet Windows Jobliste imens det starter og der forsvinder indikations baren for CPU brug, ligesom om at feltet bare bliver sort, der næst kommer det så igen og computeren køre så helt fint her fra.

Jeg har prøvet at skifte hardware ud.
Har prøvet nye ram, grafik kort, hdd, bundkort.
Jeg har prøvet at sætte en lidt ældre CPU i Intel® Core i7-2700K Processor, og der har jeg så ikke problemet.
Jeg har dog svært ved at tro at det er CPU'en den er gal med, da jeg kan spille surfe og meget andet uden problemer.
Det sker kun når jeg bruger MS Publisher og det er et program som jeg bruger på daglig basis.

Nogen Eksperter som har en ide måske linket til et hot fix eller noget?!

Please HELP!! :)
10. juni 2013 - 07:31 #1
... er det 'kun' ved brug af [MS Publisher] ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2013 - 18:38 #2
Geninstaller/reparere office pakken havde jeg prøvet.
Er office opdateret fra Windows Update?
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
11. juni 2013 - 09:12 #3
Hej Karise_Larry
Ja det er kun ved brug af Ms Publisher.

Hej 220661
Jeg har haft geninstalleret computer på 3 forskellige HHD's med samme resultat.
Windows er fuldt opdateret og Office 2010 er fuldt opdateret igennem windows update
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2013 - 15:48 #4
Hmm.
Så lige denne tråd her http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/officeitpro/thread/f94a4217-c49f-44dc-88fc-1f2f1ae2d35c hvor pc også fryser med Publisher.
Har du programmer ala dem som der beskrives i tråden der måske kan trikke fejlen?
Der beskrives også noget om en driver til grafik på et tidspunkt.
Og du bruger jo også Intel grafik.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2013 - 15:51 #5
Man kunne jo evt prøve at deaktivere det som stater sammen med Windows på nær sikkerhedsprogrammer, og se om du så får fejlen.
Det gør man ved at skrive msconfig i enten kør eller i søgefeltet alt efter hvilken version af windows du kører?
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
11. juni 2013 - 21:01 #6
Jeg køre med Win7 x64.
Køre en helt ren install kun med office 2010 på intet andet, jeg prøver det som de beskriver i det link du gav mig.
Jeg bruger mit Gainward GeForce GT 630 1GB PhysX CUDA grafikkort.
Jeg vil prøve at downgrade driveren til dette.
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
11. juni 2013 - 21:02 #7
Men det som de beskriver i linket du gav mig er præsis hvad jeg oplever
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2013 - 22:24 #8
Ja det gør det, og derfor lagde jeg den også med i tråden, da der måske var noget brugbart. Må se om det hjælper.
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
07. august 2013 - 22:46 #9
Hmm har ikke fundet ud af noget.
Jeg lukker her.

Men 1000 tak for forslag