Avatar billede sparboon Nybegynder
08. juni 2013 - 16:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ikke valid e-mail

Jeg har i 7 år haft en emailadresse: x@domaine.tld
altså med kun et tegn foran @.

Det har jeg ikke haft problemer med før den seneste måned.
Da er den 2 gange blevet afvist som 'ugyldig emailadresse', og for at kunne komme videre, har jeg været nødt til at benytte en anden.

Er der kommet en ny emailvalidator, som ikke accepterer kun 1 tegn foran @
- eller er der en RFC, der kræver mindst 2 tegn?
søren
Avatar billede kjeldsted Novice
08. juni 2013 - 16:47 #1
Det er jo 100% op til programmøren af hjemmesiden hvad der skal være tilladt/forbudt og rigtig mange programmørere kender desværre ikke til hvad der er valid og hvad der ikke er når vi snakker e-mail.
Avatar billede sparboon Nybegynder
08. juni 2013 - 16:57 #2
enig Jens
selvfølgelig er det programmøren. Men det er (så vidt jeg husker) ikke sket før. Og begge var steder, hvor jeg havde købt noget.
Det ene et globalt firma (tomtom.com), hvor den vist ligger i et javascript.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2013 - 17:41 #3
skriv til webmaster på de sites, hvor du bliver afvist, så de kan få det rettet i deres kode.
Avatar billede kjeldsted Novice
08. juni 2013 - 19:34 #4
Så må du brokke dig til tomtom.
Jeg tror den eneste måde man får den slag programmørere til at lytte er at skære ud i pap for dem at ikke alle deres kunder kan købe deres produkter, grundet inkompetent programmering.
Ps. Du skal nok vælge en lidt anden formulering end lige inkompetent ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2013 - 20:27 #5
#4 det er lidt som ekvittering - http://www.ekvittering.dk/ - smart, så bliver dine garanti-bon'er ikke væk. BORTSET FRA, at den formular, hvor du angiver dine kreditkort ikke er krypteret/beskyttet (det er alm http-side). Så det kan man ikke bruge.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. juni 2013 - 21:12 #6
Måske reducere koden fejltastninger så meget, at de har valgt at leve med nogle få adresser ukorrekt vurderes som ikke valide.
Avatar billede sparboon Nybegynder
08. juni 2013 - 21:25 #7
tja det er en udfordring, Jens
Men send et svar. Hvis det lykkes mig at få dem til at rette valideringen hos enten tomtom eller nettobraendeshop.dk, så får du 60 point :-)
og har rigelig fortjent dem.
Ellers går de til claes (hvis han lægger et svar)
Avatar billede sparboon Nybegynder
09. juni 2013 - 01:23 #8
alt andet lige, Niels Erik:
Der er større sandsynlighed for fejltastninger på 2 tegn end på 1 tegn.
Avatar billede milter Ekspert
09. juni 2013 - 01:54 #9
Og så skal vi selvfølgelig ikke nævne de programmører, som "har glemt", at i Danmark ligger XP og IE8 altså stadig på fjerdepladsen med ca. 10% af computerbrugerne  :-)

http://fdim.dk/statistik/teknik/operativsystemer
Avatar billede kjeldsted Novice
09. juni 2013 - 02:42 #10
Ingen points til mig for denne hér :)

Og milter, hvad mener du? Det kan da ikke have noget med JS validering at gøre?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. juni 2013 - 08:58 #11
#8 den primære årsag til valideringen er vel at der ikke indsættes forkerte mailadresser ved en fejl, uanset om det er copy/past, fejltast eller noget helt andet (evt brugernavn indtastet i forkert felt osv osv).

Der faldt det mig blot ind, at det måske kunne være med vilje at koden er som den er.
Det skulle ikke ses som en påstand, blot en mulighed.  :-)
Avatar billede sparboon Nybegynder
09. september 2013 - 16:57 #12
jeg fulgte rådet og henvendte mig til nettobrænde.dk og tomtom.com
Nettobrænde.dk sendte en pæn tak - jeg ved ikke om de har ændret emailvalideringen, for jeg mangler ikke brænde i øjeblikket.

Tomtom.com reagerede ikke og ændrede ikke noget.

Jeg takker deltagerne og tager selv pointene (fordi ingen andre vil have dem)