Avatar billede riis7 Nybegynder
13. august 2001 - 21:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

tilslutte pc til tv

jeg har windows me, og vil se eks. dvd film på fjernsynet, hvor indstiller jeg pc-en. Jeg har forsøgt i skærm/indstillinger/avanceret, men her har jeg kun flg. faneblade: generalt/kort/skærm/ydeevne/farvestyring, så her har jeg ikke mulighed, Hvad gør jeg ?
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 21:52 #1
Du skal bare sætte et TV-out stik i dit grafikkort, til dit fjernsyn.

//htmlkrede
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:00 #2
Det er ikke nødvendigt at opsætte noget i windows for dette. Hvis du skal opsætte noget software, har dette fulgt med da du købte dit grafikkort. Ellers er det bare at plotte stikket i.

//htmlkrede
Avatar billede riis7 Nybegynder
13. august 2001 - 22:04 #3
okay jeg sætter stikket i pc og fjernsyn, men jeg kan ikke finde billedet på tv-et. Skulle det ikke være på av-kanalen ?
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:08 #4
Det skulle jeg mene.

Hvilket stik er det du bruger? Understøtter dit grafikkort TV-out?

//htmlkrede
Avatar billede riis7 Nybegynder
13. august 2001 - 22:17 #5
et svhs-kabel, lille rundt der går i tv-out på pc og ind i tv, så ja grafikkort understøtter tv-out, det står der også ved stikket
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:20 #6
OK.

Så er der ikke andet du kan gøre.

//htmlkrede
Avatar billede riis7 Nybegynder
13. august 2001 - 22:23 #7
skal jeg ikke fortælle pc-en at den ikke skal køre på skærmen men tv-et ?
Avatar billede riis7 Nybegynder
13. august 2001 - 22:27 #8
hvis det du siger er rigtigt, kan man jo i teorien blot betragte tv-et som en ekstra skærm, det lyder ikke rigtigt. Man må da skal indstille pc-en et eller andet sted !
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
13. august 2001 - 22:28 #9
Det er rigtigt. Kvaliteten er bare ikke ligeså god, hvis du f.eks. sidder og roder i skrivebordet. Men det er rigtigt.

//htmlkrede
Avatar billede riis7 Nybegynder
13. august 2001 - 22:29 #10
ok, jeg forsøger igen, vender tilbage
Avatar billede terminator Nybegynder
14. august 2001 - 02:03 #11
skal jeg ikke fortælle pc-en at den ikke skal køre på skærmen men tv-et ?

Jo, selvfølgelig skal du det !!
Somregel er der en genvejsfunktion som du taster,
og så popper billedet op på TV\'et.
Den skulle du gerne kunne finde under egenskaber for din skærm. Eller som et faneblad derinde et sted.

Du burde så kunne finde billedet på en af A/V indgangene, men ellers søger man bare efter det.
Avatar billede riis7 Nybegynder
14. august 2001 - 09:52 #12
jo tak terminator, men genvejsfunktion ?????? og hvis du læser længere oppe kan jeg ikke finde det under egenskaber for skærm. Foreløbig ikke megen hjælp !!!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. august 2001 - 11:27 #13
Hejsa......

Hvis du ikke har et faneblad der hedder \"skærm\" eller \"output device\", er det fordi at du er nødt til at installere noget software til grafikkortet.......på nuværende har Windows \"kun\" drivere til dit grafikkort, og det virker jo fint, men i det øjeblik du vil bruge tv-out funktionen, og du IKKE har et faneblad hvori du fortælle pc, at den skal bruge tv som skærm, så er du nødt til at installere noget software til det.....:o)

Dette gælder, så vidt jeg ved, på de fleste Creative kort, og de fleste ATI kort....:o)

Hvad er det for et grafikkort du har ?

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede riis7 Nybegynder
14. august 2001 - 13:20 #14
okay mr. athlon, nu tror jeg vi er på rette vej !checker lige, men er på job, så først iaften, håber det kører.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
14. august 2001 - 15:55 #15
På en af mine venners computer skal du bare plotte stikket i, så skifter billedet over på TV\'et.

Det afhænger helt og holdent af dit grafikkort.

//htmlkrede
Avatar billede bigmike Nybegynder
20. august 2001 - 23:21 #16
du skal gå ind i egenskaber for skærm og trykke på avanceret, derefter skal du trykke på outputdevice, tryk så på TV, nu skal du huske at ændre format for den står sikkert til ntsc-m det format du skal ind og have fat i heddet pal, der kan være 2 forskellige pal formater at vælge imellem det er ligegyldig hvilken du vælger, derefter slutter du af med at vælge s-video-out og du skulle nu være klar til at se dvd på dit fjernsyn
Avatar billede tbhabsat Nybegynder
29. august 2001 - 07:24 #17
Jeg har læst det gode svar fra bigmike.
Men nu har jeg imidlertid fået blod på tanden.
Kan det lade sig gøre at få noget fra dk4\'s TV-arkiv eller DR\'s Orbitalen over på TV\'et gennem samme kabler?
Jeg har kunnet få et sort/hvidt billede over, men ingen farver og nul lyd.
Avatar billede bigmike Nybegynder
29. august 2001 - 08:04 #18
jeg har lavet en quide \"fra pc til tv\" på denne adresse, hvor det hele er illustreret

http://www.ao.dk/Hjemmepc/dvdontv.htm

hvis du har et geforce og har opdateret med en detonator driver kan det ske at du mister muligheden for at skifte skærm til tv \"outputdevice\" jeg ved ikke hvorfor har blot selv konstateret det?
er det tilfældet kan du gå ind i enhedshåndtering og fjerne dit grafikkort og så genstarte computeren og når windos finder grafik kortet installere du original driverne.
Avatar billede bigmike Nybegynder
29. august 2001 - 08:05 #19

og til tbhabsat denne kommentar skal du tage med et gransalt for jeg har ikke selv prøve at optage fra tv til hd, men mon ikke du skal bruge et capture kort lige som når man kører video til hd