Avatar billede FrederikRR Nybegynder
06. juni 2013 - 02:01 Der er 2 kommentarer

Computer uden optisk-drev

Hej, jeg har kigget og tænkt på at købe denne computer http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet-hardware/barbar-computer/LEY500954138G/lenovo-ideapad-y500-15-6-barbar-pc-954138g-sort
Den har dog intet optisk drev derfor ville jeg lige hører om man bare kan købe et eksternt og så vil det virke ligeså godt som et almindeligt når man skal spille spil, se film osv... ???
Og er der nogle bestemte krav for at sådan et optisk drev vil kunne virke?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juni 2013 - 07:06 #1
Under nyere styresystemer burde du ingen problemer ha med et eksternt drev.

Jeg har tidligere haft anbefalet "din" model, men gør det ikke mere.
Jeg vil i dag heller henvise dig til eksempelvis denne...
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714600010&gruppe=visionnotebook
Avatar billede zuper Nybegynder
07. juni 2013 - 14:05 #2
Hej du kan sagtens bruge et usb drev uden problemer, du kan også boote fra det da alle nye pc'er understøtter usb drev.

Så mit råd kast dig ud i det med din nye lenovo pc'er og køb et usb drev.