Avatar billede Gertsvendsen Nybegynder
05. juni 2013 - 17:15 Der er 10 kommentarer

Jack stik? Hjælp mig!

Hej, mit anlæg virker ikke mere fordi at der sidder noget indeni der hvor at man putter sit jack stik i.
jeg har åbnet mit anlæg og jeg kan se at det er en lille firkantet box og jeg tænker at det er det vel i alle sammen?
men mit spørgsmål er, kan man købe en ny til at putte sit jack stik i, i sit anlag!?

håber at i forstår mit spørgsmål
Avatar billede finb Ekspert
05. juni 2013 - 18:03 #1
Brinck.dk
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2013 - 20:01 #2
Har du en trykluft på dåse med en lille slange på, kunne du prøve at puste ind i stikket inde fra forstærkeren så skidtet evt forsvinder ud gennem hullet hvor stikket normalt puttes i.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. juni 2013 - 20:06 #3
Hej.

  Hvis der sidder en rest af noget, der er knækket i jack-bøsningen, skal den bare skiftes. Det er hverken dyrt eller svært. Få en "lodde-karl" til at tage bøsningen ud, køb en tilsvarende fra en af disse stump-kræmmere: http://www.miscel.dk/ElectronicShops.html
"Lodde-karlen" kan så montere stikket igen på få minutter.

OBS! Selv på et elektronikværksted er dette en let opgave!

De bedste hilsner
Avatar billede Gertsvendsen Nybegynder
05. juni 2013 - 21:13 #4
tusinde tak, vil lige kigge derinde ;)
Avatar billede Gertsvendsen Nybegynder
05. juni 2013 - 21:14 #5
har du et navn på den sådan at jeg kan søge?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. juni 2013 - 08:54 #6
Det er jack-bøsning, men den kan så både være 3,5mm. og 6mm. Når den er indkapslet i sort plastic, gætter jeg på at den er til print-montage. Men det er alt sammen helt ligetil for ham, der skiller det ad.
Hvor hører du hjemme? Det kunne jo være, at der var en her inde, der måske kunne hjælpe dig med det praktiske?
Avatar billede Gertsvendsen Nybegynder
06. juni 2013 - 11:01 #7
jeg er fra skive's omegn :)
Avatar billede Gertsvendsen Nybegynder
06. juni 2013 - 11:05 #8
jeg kan eventuelt ligge et billede ind hvor og hvordan det ser ud
Avatar billede Gertsvendsen Nybegynder
06. juni 2013 - 11:29 #9
HER ER ET BILLEDE AF PROBLEMET

file:///C:/Users/Jensk/Desktop/sd.PNG
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juni 2013 - 09:12 #10
Hej igen.

  Dit billede dutter ikke - det er jo et lokalt link. ;-)
  Men har du ikke nogen i din omgangskreds, der roder bare en lille smule med elektronik? Dette bør være en ganske enkelt opgave: Fjerne den defekte bøsning, montere den nye på de samme tilledninger og teste.

/Carsten