Avatar billede LasseFrost Nybegynder
04. juni 2013 - 11:18 Der er 11 kommentarer

Usb 2.0 til usb 3.0?

Hej.
Jeg har lige fået sådan en ekstern harddisk med usb 3.0. Det jeg så ikke viste var at min bærbar computer kun har usb 2.0 indgange. Mit spørgsmål lyder følgende om jeg kan sætte en usb 3.0 i min computer så jeg kan overføre filer meget hurtigere? Eller om man kan købe en adapter som kan overføre med hastigheden som usb 3.0 har?
Håber i kan hjælpe og forstår mit spørgsmål :-)
Hilsen:
Lasse
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juni 2013 - 11:24 #1
Laptop, stationær? Der findes PCI kort med USB3.0.
Avatar billede LasseFrost Nybegynder
04. juni 2013 - 11:26 #2
Det er en bærbar computer. En packard bell easynote TS44HR.
Avatar billede Thingo Nybegynder
04. juni 2013 - 11:31 #3
Hej

Først vil jeg gerne vide hvilken bærbar du har.

Men tror jeg ikke rigtigt der er nogen mulighed for at du kan udnytte den fulde overførsels hastighed på usb 3.0 for du har ikke rigtigt mulighed for at koble noget til en bærbar som ikke skal igennem dit usb stik. Har du evt. firewire stik?

- Mikkel
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juni 2013 - 11:31 #4
Så kan du købe et expresscard.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. juni 2013 - 11:34 #5
Glem min kommentar (#4), ser der ikke er mulighed for et expresscard.
Avatar billede LasseFrost Nybegynder
04. juni 2013 - 11:34 #6
Det er en: packard bell easynote TS44HR

Hvordan fungere et sådan expresscard, er det sådan du evt kunne smide et link til et expresscard? Tak
Avatar billede LasseFrost Nybegynder
04. juni 2013 - 11:36 #7
Nej jeg har ikke et firewire stik, er det noget der kunne fungere som hurtigere data overførsel med sådan et?
Avatar billede Thingo Nybegynder
04. juni 2013 - 12:30 #8
Firewire er omtrent lig så hurtigt som usb3.0. men hvis ikke den pc er stikket hjælper der ikke.

expresscard ideen var ikke så dum. Men dette kræver også at du har plads til sådan en magen til denne din pc.
http://www.sharkoon.com/sites/default/files/products/accessories/big_USB3_Host_Express_Card.jpg
Avatar billede LasseFrost Nybegynder
04. juni 2013 - 12:51 #9
Hvad mener du med "hvis ikke den pc er stikket der ikke"? Kan jeg købe firewire og få den til at overføre næsten så hurtigt som usb 3.0? Og hvordan fungere en firewire?
Avatar billede Thingo Nybegynder
04. juni 2013 - 13:04 #10
Ja undskylder det var ikke skrevet læseligt:)

Firewire er et stik som skal være i din computer på samme måde som du har usb stik i din computer. og hvis ikke du har det kan den ide heller ikke bruges. Er ked af det jeg tror ikke du mulighed for at få den til at overføre med USB 3.0 hastighed

- Mikkel
Avatar billede LasseFrost Nybegynder
04. juni 2013 - 13:27 #11
Okay. Jeg takker meget for svaret :).