Avatar billede MrElRefai Nybegynder
03. juni 2013 - 23:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af HDD med SSD

Jeg har lige købt en brugt HP Elitebook 8440p Windows 7 pro 64-bit. Mit spørgsmål er bare om det vil være fornuftigt at udskifte den 120 GB harddisk, med en 240 GB SSD. Jeg er tilfreds med alt hardware, på nær HDD. I stedet for at erstatte den med en anden HDD, vil jeg nu for første gang prøve med en SSD. Men er lidt forvirret med henblik på kompatibiliteten, skal jeg have andet ekstraudstyr udover den SSD som jeg har tænkt mig at købe. Har tjekket denne hjemmeside:
http://www.crucial.com/eu/store/mpartspecs.aspx?mtbpoid=43675E0DA5CA7304

Den anbefaler den SSD som er nævnt i linket.

håber I kan hjælpe med mit problem.

p.s. Hvis I kan finde et sted hvor jeg kan få SSD'en billigere, vil det selvfølgelig være et plus.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 06:31 #1
Hej.

  Det vil altid være fornuftigt at skifte når det drejer sig om mobilt grej - ofte også i stationært. Eneste overvejelse er som regel, hvor meget plads der reelt er brug for, da GB's jo er noget dyrere som SSD.
  I forhold til selve skiftet, kan du f.eks. bruge Acronis Migrate Easy (som jeg selv har gode erfaringer med) sammen med en USB-dock til disken under selve processen.
  I forhold til prisen: Jeg får prisen i dit link til DKr 1364,-
og samme disk kan fås hos dansk forhandler til en ti'er mere; så valgte jeg nu nok den danske løsning, lige så meget af hensyn til garanti og reklamation. Du kan se oversigten på http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/crucial-m500-240-gb-id-7216708.aspx?q=Crucial+M500

De bedste hilsner
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
04. juni 2013 - 13:36 #2
Men er SSD'en lige så stor som min HDD, så den ikke begynder at bevæge sig inde i caset, og skal jeg bruge speciale kabler som skal tilsluttes til SSD'en, eller kan jeg bare bruge de kabler som HDD'en bruger?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 14:43 #3
Hej igen.

  Du bruger simpelt hen både stikkene og de monteringshuller, der allerede er i HP'en - den nye SSD er magen til den gamle HDD, både m.h.t. placering af stik og størrelse.

/Carsten
Avatar billede MrElRefai Nybegynder
04. juni 2013 - 15:56 #4
Okay tak for svaret, du kan bare lægge et svar ind, så du kan få dine points.

Men var det det billigste sted man kunne købe den overstående SSD, altså i Danmark ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 16:37 #5
Super. Prisforskellen var en 10'er, så jeg ville købe den her i landet.