Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. juni 2013 - 15:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Cloud storage lifetime subscription

Hej, jeg leder efter en cloud storage side som giver mulighed for lifetime payment. De skal også kunne supporte webDAV.

Grunden til det er fordi jeg foretrækker at betale en gang og have adgang til det resten af mit liv, og har virkelig ikke kunne finde mange cloud storage sider der giver denne mulighed.
hvis der overhoved er nogle der giver denne mulighed.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juni 2013 - 16:46 #1
Jeg tror ikke det findes.. Hvis du ser på hvad det koster pr år så vil du jo kunne gange det med 30 - 100 gange.. Hvilket giver en ret høj pris... En subscription kan nu altså os godt betale sig selv...
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. juni 2013 - 17:01 #2
hmm tja, kan godt være det ikke findes da det ville være for høje priser til folk gad at betale.
kender du nogle gode billige cloud service med webdav?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juni 2013 - 18:19 #3
Nej desværre, jeg overvejer selv at købe en nas og sætte op i raid hvilket koster, men efter min mening så har jeg styr på mine data og ved ingen andre får fat i dem.. Altså ifht. At bruge cloud storage som jo betyder der står servere et sted med mine data.. Dernæst går jeg efter god forbindelse når jeg er hjemme..

Oveni det så har en cloud storage næppe ansvaret for dine data medmindre de koster og selv da kan det at redde data koste en del.. Sådan gør web hotel udbydere nemlig..
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. juni 2013 - 18:28 #4
Jeg har allerede sat en server op herhjemme, kører bare linux server på en gammel computer med harddiske i, men da mit net er langsomt kan det ikke betale sig for mig at bruge den når jeg er andre steder end derhjemme. Det er derfor jeg ville have en cloud storage som skulle holde mine dataer, også så jeg kunne tilgå dem på min telefon. Og det er så grunden til at jeg vil have webDAV, så jeg kan mounte cloud storage som netværksdrev på min telefon.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juni 2013 - 19:16 #5
Altså synology og qnap har lavet apps til og forbinde til ens nas af deres mærke.. (Ved ikke lige hvilken smartphone mærke du har, men du kunne undersøge det.. Koster ikke at undersøge og en nas bruger meget lidt strøm.. Ifht en stationær som jeg antager du bruger som server?

Men os blot et forslag som jeg selv regner med og vælge ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juni 2013 - 19:39 #6
Jeg søgte lidt efter cloud storage og fandt dette: https://www.livedrive.com/ForHome/Briefcase

8 euro pr mer og du har 2 TB og du kan afprøve det i 2 uger gratis og de nævner os mobile enheder..
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. juni 2013 - 19:43 #7
#6
fandt også selv frem til livedrive, helt klart dem jeg har tænkt mig at prøve :)

#5
og ved jeg godt de har, har en android. Men disse apps giver dig kun adgang til at se dataen ikke til a mounte det som var det storage på telefonen, da kan jeg gøre via at root min telefon og installere en kernel med FUSE.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juni 2013 - 20:01 #8
#7 tja så det vel ikke så slemt? ;-)
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. juni 2013 - 20:09 #9
#8
men understøtter livedrive webDAV?
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. juni 2013 - 20:12 #10
ligemeget fandt ud af det, det gør de igennem pro suite pakken ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juni 2013 - 20:17 #11
Fair nok ;-)

Kan du oprette mapper igennem deres app til android?
Avatar billede zetto123 Nybegynder
01. juni 2013 - 21:04 #12
tror jeg godt, har ikke prøvet :)
Avatar billede zetto123 Nybegynder
12. juli 2013 - 21:09 #13
lukker tråden, endte ud med at bruge OpenDrive, de har en rigtig billig løsning for ca 500kr om året for ubegrænset plads og de understøtter WebDav
Avatar billede zetto123 Nybegynder
12. juli 2013 - 21:09 #14
lukker