Avatar billede Segatoo Nybegynder
01. juni 2013 - 02:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min computer kører langsomt ..

Hej eksperter!

Jeg fik "selv bygget" min computer fra ca. 1½ - 2 år siden og den har altid kørt helt perfekt. Den begyndte så at kører langsomt og jeg opdagede derved at jeg havde fået virus. Jeg fik desværre virus "Malware" .. jeg fik renset min computer med "Malwarebytes Anti-Malware" men derefter kørte min computer stadig langsomt .. jeg fik anbefalet at formatere min computer, som nu er blevet gjort .. min computer kører bedre end da jeg havde virus men jeg synes stadig den kører langsomt både generelt på computeren men også på nettet..
Styresystemet er windows 7 ultimate
jeg ved ikke hvilket net men det er tådløst men i mit tilfælde har jeg et stik direkte til computeren - nettet er ikke blevet skiftet eller noget så burde ikke være det. Jeg har i øvrigt en download hastighed på 19,24 Mbit og min opload hastighed er på 1,75 Mbit (testet på TDC's hjemmeside) hvilket skulle være fint?
.. Det er primært på nettet og i online spil det for alvor går mig på min computer lagger eller kører langsommere end før i tiden..

- Håber i kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2013 - 07:19 #1
kunne være din netdriver eller lan der skal opdateres

du kune bruge slimdrivers til at opdatere alle dine driver med

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html

det kunne også være du skulle åbne lidt for båndbedden I den

http://dottech.org/26628/how-to-force-windows-to-use-100-of-your-network-bandwidth-how-to-guide/

vær lidt forsigtig ikke at åbne for meget da den så går I stå

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2013 - 08:03 #2
Prøv at køre AdwCleaner:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
01. juni 2013 - 08:44 #3
Hvilken browser / version ?

Hvilket Sikkerhedsprogram ?

Se også www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede Segatoo Nybegynder
01. juni 2013 - 14:04 #4
# AdwCleaner v2.301 - Logfile created 06/01/2013 at 13:58:36
# Updated 16/05/2013 by Xplode
# Operating system : Windows 7 Ultimate Service Pack 1 (64 bits)
# User : Frederik - FREDERIK-PC
# Boot Mode : Normal
# Running from : C:\Users\Frederik\Downloads\adwcleaner.exe
# Option [Delete]

***** [Services] *****

***** [Files / Folders] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Ask

***** [Registry] *****

Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{0E5680D1-BF44-4929-94AF-FD30D784AD1D}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{0E5680D1-BF44-4929-94AF-FD30D784AD1D}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{0E5680D1-BF44-4929-94AF-FD30D784AD1D}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\CLSID\{0F3DC9E0-C459-4A40-BCF8-747BD9322E10}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{0E5680D1-BF44-4929-94AF-FD30D784AD1D}
Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\URLSearchHooks [{0F3DC9E0-C459-4A40-BCF8-747BD9322E10}]

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16576

[OK] Registry is clean.

-\\ Google Chrome v27.0.1453.94

File : C:\Users\Frederik\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] File is clean.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [1377 octets] - [01/06/2013 13:58:36]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [1437 octets] ##########
Avatar billede Segatoo Nybegynder
01. juni 2013 - 14:06 #5
Jeg bruger Google Chrome :)
- jeg har avast! Free Antivirus men skal snart have mig et nyt da det udløber, søger faktisk et gratis sikkerhedsprogram som holder
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2013 - 16:38 #6
Avast free burde da kunne holde og udløber da ikke så vidt jeg ved??
Avatar billede Segatoo Nybegynder
01. juni 2013 - 17:12 #7
Det var fordi jeg ikke havde fået registret mig, men er gjort nu - så det kører fint :)
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2013 - 07:27 #8
denne her er måske lettere at bruge

http://www.techulator.com/resources/3995-How-Limit-reserve-bandwidth-windows.aspx

emdmu em gamg modtager jeg ikke mail fra eksperten

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2013 - 08:28 #9
der findes også et værktøj man kan bruge til at finde fejl

wscc hedder det

det er gratis at bruge

http://www.kls-soft.com/wscc/

m.v.h
Avatar billede Segatoo Nybegynder
02. juni 2013 - 12:07 #10
Jeg har nu opdateret alt med SlimDrivers og min computer kører stadig ikke optimalt ..
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2013 - 15:33 #11
så ved du at det ikke skyldes en driver

den er opdatewret hos microsoft via update ikke

ofte er det jo en internet driver der laver det

nu burde du måske kigge lidt på det med båndbredde

denne her

http://www.techulator.com/resources/3995-How-Limit-reserve-bandwidth-windows.aspx

hvis man bruger almindelige harddiske kan det AF og til også være en årsag hvis de er langsomme modeler 5400 omdrejninger
det er hvis den skal skrive til harddisken I tilfælde af for lidt ram
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2013 - 15:38 #12
der finds også dette her men om den vil vise noget tja

http://winaudit.zymichost.com/

det kan jo også skyldes varme har du tjekket det - næppe men udeluk det

gpu shark sladrer for dig

http://www.ozone3d.net/gpushark/

JEG MODTAGER IKKE MAIL FRA EKSPERTEN af en eller anden grund

m.v.h
Avatar billede Segatoo Nybegynder
03. juni 2013 - 12:33 #13
Svaret på mit spørgsmål var at hovedkøleren - dem som køler min CPU havde sat sig løst, det vil sige min CPU blev alt for varm, næsten 100 grader når den ikke blev presset.. Ens computer skal helst være omkring de 25-40 normalt og må max komme op på 70 under pres.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2013 - 16:22 #14
tak for det