Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 18:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fejl i systemfilen på OS (C:)

Hej, hvis jeg har lagt mit spørgsmål forkert, vil I så lige være sød e at flytte det?

Jeg har en meget fin ASUS bærbar. Den er rimelig ny og jeg er glad for den.

Men for en uge siden, begyndte den pludselig at blive langsom. (Min søn har lånt den nogle gange, så jeg ved ikke om han er kommet til at pille ved noget)

I dag forsøger jeg så at lave en systemgendannelse, men får følgende meddelelse:
"Windows har fundet en fejl i systemfilen på OS (C: ) Du skal kontrollere disken for fejl inden den kan gendannes".
Når jeg vil kontrollere disken for fejl (med flueben i ret fejl automatisk), får jeg denne meddelelse:
"Windows kan ikke kontrollere denne disk mens den er i brug. Skal der kontrolleres for harddisk fejl næste gang du starter computeren?"
Til dette klikker jeg naturligvis: "Planlæg kontrol af disk".
Men der sker intet, når jeg genstarter computeren. Ingen kontrol af disk.
Den bliver bare ved med at nægte mig at systemgendanne.

What to do?
På forhånd tak!
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 18:44 #1
PS. Jeg har tidligere kunne køre systemgendannelse uden problemer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 19:04 #2
Har du prøvet at gendanne herfra?
http://imageshack.us/a/img89/581/winrep3.jpg
Denne reparationsdisk kan også fremstilles på en anden Win 7 Pc.
Det skal dog være ens Bit system 32 Bit eller 64Bit.
Prøv også at trykke Win tasten +R og skriv sfc /scannow tryk ok.
Læg mærke ti afstand mellem  c /
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 19:04 #3
til afstand mellem  c & /
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 19:22 #4
Tak, det vil jeg forsøge...
Hvad mener du med at denne reparationssdisk også kan fremstilles på en anden Win 7 PC?
Jeg har 64 Bit.
Hvad sker der hvis jeg foretager mig det sidste du foreslår?
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 19:24 #5
Jeg har også overvejet bare at gendanne pc til fabriksindstillinger HELT forfra, men er ikke helt klar over hvordan jeg gør på denne her.
Jeg fandt ud af det på min mini labtop via en You Tube video. Den er som ny igen.
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 19:25 #6
Jeg har ikke lavet sikkerhedskopi, så kan ikke benytte dit første forslag ;)
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 19:27 #7
Hvor sidder +R ??? Arrgh!
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 19:30 #8
Jeg mener du kan fremstille den på en anden win7 64Bit Pc
Det er så vidt jeg ved F10 på Asus det er det på min
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 19:41 #9
Det betyder at du samtidig skal trykke på Windows tasten & på R tasten.
Ps grunden til jeg skriver den kan laves på en tilsvarende Pc er at der er fejl på dit OS
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 19:55 #10
Men hvor sidder Windows tasten?
So sorry at jeg er så dum :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 20:01 #11
Det er det lille flag på taste nr.3 forneden til venstre Crtl Fn Win taste
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 20:12 #12
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 20:24 #13
Ok tak... Så hvis jeg klikker på flaget (Win) og derefter +R (med stort) vil jeg være på rette spor?
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 20:24 #14
Jeg er lidt bange for at komme til at gøre noget forkert ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 20:30 #15
Du kan ikke gøre noget forkert Det skal bare være vintasten og r tasten den ser jo ud som på billedet QWERTY O.S.V
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
28. maj 2013 - 20:33 #16
Ok jeg forsøger ;) Tak... hvordan giver jeg dig points?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2013 - 20:50 #17
Du accepterer bare dit eget svar i #4
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
29. maj 2013 - 17:49 #18
Ok tak igen. Det endte med at jeg gendannede PC'en til fabriksindstillinger. Så ved jeg i hvert fald at der ikke er noget junk, som ligger og roder.
Jeg ved ikke hvordan jeg lukker tråden.
Er der én, der vil være sød at lukke pænt efter mig :)
På forhånd tak!