Avatar billede mortenmunsgaard Nybegynder
28. maj 2013 - 13:20 Der er 6 kommentarer

God programmer til sikkerhed (virus, malware, oprydning etc.)

Hej Eksperter

Jeg leder efter et (eller flere) programmer som min bedre halvdel kan benyttes når jeg ikke har mulighed for at "fikse" hendes computer.

Jeg har tidligere benyttet nogle programmer anbefalet af majorgeeks - f.eks. advanched systemcare.

Problemet er at hendes computer bliver brugt rigtig meget (internet, serier, spil etc.) og der aldrig bliver gjort noget på den.

Hvilke programmer bruger i til at holde styr på det hele? (især ift. performance).
Avatar billede TheDogDK Nybegynder
28. maj 2013 - 13:45 #1
Hej Moretenmunsgaard.
Jeg er ikke ekspert. Men jeg har selv testet en masse Virusprogrammer (som ikke kun er anti-virus) og fundet frem til at programmet ESET Nod 32 Smart Security 6, er et utroligt godt, nemt, hurtigt og det topper de fleste tests. Dog som sagt er jeg ikke ekspert, så lover ikke noget :)

Jeg bruget det selv, fordi jeg bruger min PC mange forskellige offentlige steder, det er denne pc jeg tjekker bank, e-boks osv. Og programmet fortæller også hvis ikke din Windows er 100% opdateret. Det opdatere sig selv... Hvilket jeg synes er luksus, hvis man ikke selv gør noget ved resten af pc´en alligevel.

Samtidig har programmet mange side-fordele man ikke så ofte tænker over: Real-time file system protection, Document protection, Removable protection, HIPS, Anti.Theft (account så andre/virus ikke kan ændre dine instillinger i programmet selv), Gamermode (Hvis man spiller spil, er ens PC ikke belastet af programmet og diverse indstillinger bliver åbnet så man ikke bliver forstyrret, kan slås fra), Anti-Stealth Protechion.(Det var på engelsk fordi jeg tog det lige fra min eget program.
Programmet har ligeledes et super nemt layout som kan sætte til normal eller avanceret, hvor man ofc få mere avancerede indstillinger ved den.

Programmet kommer med alle former for sikkerhed, og dækker hele computeren. Den er lidt længere tid om at scanne ens filer, men det skyldes at den scanner grundigt, og har et stort indeks af Virus/Malware at tjekke efter (Hvilket kun er godt)

Så alt i alt, et program der kører selv, og godt. 5/5 i vurdering fra mig ;) Jeg har testen vildt mange forskellige programmer, og har valgt derefter :)

Håber det er hvad du leder efter, og håber du kan bruge det :)(for det kan jeg ;))
Hilsen Nikolaj Hennings
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2013 - 14:16 #2
Kig under menupunktet "Software". Der er anmeldelser, gratisprogram, købeprogram, pakker osv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2013 - 14:16 #3
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2013 - 17:59 #4
Ccleaner + Defraggler
http://www.piriform.com/products

Hold computeren opdateret.
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Jeg vil nok springe Spywarefri.dk over,deres anmeldelser er for gamle.

Sikkerhedskursus 3
http://www.softwareguides.dk/Sikkerhedskursus3.pdf
Sikkerhedskursus 4
http://www.softwareguides.dk/Sikkerhedskursus4.pdf
Avatar billede TheDogDK Nybegynder
06. oktober 2013 - 14:56 #5
Tusind tak begge to :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2013 - 15:17 #6
Vil hellere anbefale smart defrag fra iobit der har automatisk opstart defragmentering og automatisk defragmentering når den blot står stille.

Mht andet så google chrome eller firefox med fx adblock og flashblock

Og self ccleaner

Andet benytter jeg ikke i windows men microsofts virus scanner på usb nøgle og kaspersky rescue disk