Avatar billede munch Nybegynder
13. august 2001 - 19:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CD-ROM drev + CD-Brænder kan ikke bruges, fejl i registreringsdatabasen (19)

Meget mystisk. Pludselig kan jeg ikke bruge mine CD-drev. Under system oversigten finder den begge drev, men de er markeret med et gult udråbstegn og den siger at registreringsdatabasen muligvis er beskadiget. Under \"denne computer\" kan jeg kun se mine Hardiske og IKKE mine CD-rom drev.

Kan jeg på en eller anden måde genoprette min registreringsdatabase  eller?

Jeg har prøvet at reinstallere driveren til drevene, men det har ikke hjulpet. Det skal her siges at det har virket perfekt.

Alt hjælp modtages med kyshånd!
Avatar billede kick Nybegynder
13. august 2001 - 19:30 #1
Har du prøvet og genstart computeren
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 19:33 #2
Prøv at fjerne CD-rom drevene, start win2k og fjern alle driverne og slet CD-rom enhederne i enhedshåndteringen. Luk ned igen og sæt CD-rom drevene til igen og start win2k, det skulle få det til at virke.
Har du installeret Service Pasck2, den kan du hente i Start/Update.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 19:35 #3
Ellers kan du prøve i en kommandopromt at skrive SFC /all, hav din win2k skive klar i drevet når du får det til at virke.

Virker ingen af forslagene skal du lave en rep. af win2k eller som en sidste udvej geninstallere, det er dog den sidste mulighed du skal prøve, det er et surt arbejde!
Avatar billede munch Nybegynder
13. august 2001 - 19:55 #4
maskinen er self. blevet genstartet kick :-)

Jeg har installeret service pack2 retaxes. Mener du fjerne Drevene fysisk (hive kablet ud?)

Og hvad gør SFC?

Men tak for de hurtige svar!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 20:03 #5
Du skal blot tage kablerne ud af drevene, alle sammen og autodetecte i bios, lagree oplysningerne og genstarte.

SFC betyder SystemFileCheck, den gendanner altså dine systemfiler, hvis de skulle være blevet korrupte!

Vent med at afvise til sidst, ellers går jeg videre til næste spm ;o) og ser måske ikke dit svar!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 20:26 #6
Hov munch, hvad fandt du ud af, kom det til at virke siden du accepterede mit svar?

Ellers siger jeg da tak for pointene ;o)
Avatar billede munch Nybegynder
13. august 2001 - 22:01 #7
Nej jeg har ikke prøvet det endnu, jeg har bare ikke lige fanget det der med point systemet :-) Man skal altså først afvise eller acceptere når debatten er slut og problemet løst.

Men jeg har nu en formodning om at det hjælper og hive stikkene ud og lad den starte op, slukke den, sætte stikkene i igen og så tænde.

Hvis det ikke hjælper vender jeg tilbage :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 22:35 #8
Det er ok!