Avatar billede kornmaaler Nybegynder
13. august 2001 - 18:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

PDF

ved nogen hvordan man får et link til at downloade en PDF fil istedet for at åbne den i Acrobat?.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 18:54 #1
Det kan ikke lade sig gøre, du bliver nød til at råde brugerne til at højre klikke og vælge download.
/Nicklas
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 19:12 #2
Jo det kan du godt.
http://www.symantec.com/techsupp/files/pca/pca_10.html

Her kan man godt.(FTP)
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 19:21 #3
Hvis jeg klikker på en .pdf fil åbner den i browseren.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. august 2001 - 19:33 #4
Pak den evt. som en zip fil.

/Tony
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 19:36 #5
Det letteste vil nok være tony_breindal´s forslag.
Sikker hver gang.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 19:52 #6
Det er da en dårlig løsning.
Så skal brugeren jo også ha winzip instaleret!?
Hvad er problemet med at forklare brugeren hvordan han får filen ned!?
Det er sku da bedre at forklare, end at gøre det mere besværligt.
Også hvis man er flittig netgruger, jeg ville sku da blive irreteret hvis jeg hev en zip fil ned for at opdage at det er en pdf, som jeg ligeså godt kunne ha åbnet i browseren.
/Nicklas
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 19:55 #7
Helt enig men det er ikke der spm går ud på.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 19:57 #8
Nej, det kan godt være, men der er vel ikke noget galt i at guide folk på rette vej!?
/Nicklas
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. august 2001 - 19:57 #9
Det kunne jo være et produktkatalog eller en manual der skal læses off-line.

/Tony
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 19:59 #10
herholdt>> Har jeg sagt at der er noget galt med det?
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 20:00 #11
>Tony
Og hvad forskel skulle der være på at åbne pdf dokumentet og så gemme det, eller højre klikke på det og så gemme det!?
/Nicklas
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 20:02 #12
Min pointe er at I selvfølgelig godt kan maskere dokumentet som altmuligt andet, som automatisk bliver downloadet.
Men hvad skulle det smarte være ved det, når det smarte netop ved pdf er at du har muligheden for at vælge!?
/Nicklas
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 20:03 #13
Og svaret på spørgsmålet er = Nej
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 20:04 #14
Det er rigtigt, men svaret på selve hovedspørgsmålet er også nej, det ville være en rigtig dårlig idé.
/Nicklas
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 20:06 #15
Det er det jeg mener. Ingen ved det åbenbart.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 20:07 #16
Jeg ved 100% at hvis du har downloadet eller købt Acrobat. Vil et pdf dokument altid blive åbnet i din browser.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 20:11 #17
Jeg ved 101% at sådan er det ikke hos mig på den side jeg skrev tidligere.
Måske du skulle rette det til 99% og gi´ mig den ene der er tilbage.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 20:12 #18
Ok, her er den >> :)
/Nicklas
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. august 2001 - 20:15 #19
takker.
Jeg tror det kommer an på om du inst. IE plugin´en eller ej.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. august 2001 - 20:24 #20
Nicklas. Jeg vil ikke lade mig lokke til mundhuggeri med dig. Jeg har opfattet spørgsmålet på min måde, og du har opfattet det på din. Og så foreslår jeg, at vi lader det blive ved det.

/Tony
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 20:26 #21
Jeg er da ked af hvis du tager det som mundhuggeri, jeg ser det som meningsudvekslinger på nettet, og det er da vigtigt for at kunne komme videre.
/Nicklas
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. august 2001 - 20:28 #22
OK
Avatar billede kornmaaler Nybegynder
13. september 2001 - 09:29 #23
fedt at i gad kigge på spg., dog kom der ikke noget svar ud af det:-)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. oktober 2001 - 10:02 #24
Er det så ved at være lukketid?
Avatar billede kornmaaler Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:07 #25
ja så er der lukket!