Avatar billede bosthebi Novice
20. maj 2013 - 15:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pc, HDboks, tv og HDMI

Hej jeg har et problem med mit LG TV. jeg har et mediecenter og HD boks tilsluttet via en HDMI omskifter. Pludselig forsvandt billedet, men lyden er der stadig. Jeg har prøvet at tilslutte HD boks og mediecenter hver for sig uden omskifter, men der er stadig intet billed. Kan det være HDMI stikket i fjernsynet der er gået og kan man skifte sådan en. Det er et LG 37LC2RR.

Mvh
Steen
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. maj 2013 - 15:12 #1
Du har tjekket med et helt tredje kabel?
en udgang går ikke bare sådan, tjek med de 2 bokse på et andet tv inden du konkludere noget.
Avatar billede bosthebi Novice
20. maj 2013 - 15:22 #2
Jeg har ikke 2 tv med HDMI. men har prøvet andre kabler og det er det samme. Sætter jed HD boksen over scart er der ingen problemer med den men jeg har ikke mulighed for at prøve en anden indgang med mediecentret.
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. maj 2013 - 16:06 #3
du har ikke en bærbar som har HDMI? så kan du teste om problemet ligge på tv eller boksen.
Avatar billede bosthebi Novice
20. maj 2013 - 16:41 #4
Nej desværre. jeg har kun et lille 14" transportabelt tv. Det hjælper vel ikke at jeg har en pc-skærm med HDMI?
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. maj 2013 - 16:46 #5
der er ikke forskel på om det er en pc skærm eller tv skærm, bare den har HDMI
Avatar billede bosthebi Novice
20. maj 2013 - 16:51 #6
ok. prøver med min pc skærm
Avatar billede bosthebi Novice
20. maj 2013 - 17:28 #7
Så har jeg prøvet med min pc-skærm. Det virker ubeklageligt, så må det jo være HDMI i fjernsynet der er gået. Kan man købe et nyt kort med HDMI og udskifte det gamle. Jeg har set HDMI sidder på noget der ligner et bundkort, så det er jo til at udskifte,hvis man kan købe et ny. Hvis man kan købe et nyt, ved du så hvor jeg kan købe det?
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
20. maj 2013 - 19:14 #8
tror ikke du skal forvente at det er noget der kan laves... og nej man kan sjældent købe reservedele til tv..

hvad er det for et?
Avatar billede bosthebi Novice
20. maj 2013 - 19:30 #9
Det er et LG model 37LC2RR. Håber at jeg kan få fat i sådan et nyt kort.
Ellers må jeg jo ud og købe et nyt.
Du skal indtil videre have rigtig mange tak for hjælpen.