Avatar billede klaierl Nybegynder
18. maj 2013 - 15:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan udregnes antal af batterier

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal udregne antallet af batterier jeg skal bruge. Jeg er i gang med at lave en dims med 4 forskellige sensore. De bruger hver især ca 3.5 V og trækker 4mA. Batteriet jeg gerne vil benytte er et genopladelig Polymer Lithium Ion Battery som levere 3,7 v og har 110 mAh. Jeg har en forestilling at jeg skal benytte 4 af sådanne batterier for at drive min dims. Er det rigtigt?

Hilsen Kasper
Avatar billede Jensen DK Novice
18. maj 2013 - 15:45 #1
Du skulle kunne køre ca 6 timer på et batteri sætter du flere sammen bliver driften forlænget, de skal indskydes parallelt for at bibeholde 3,7v.
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. maj 2013 - 15:52 #2
Mon ikke dine dine sensorer kan tåle 3.7 volt ?
Hvis du så forbinder dem parallelt,vil de bruge 16 mA.
Du må så kunne klare dig med 1 batteri, men hvis du bruger 4 (eller evt. flere ) batterier i parallel,kan du få tilsvarende
lang tid mellem opladninger
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. maj 2013 - 15:57 #3
Nå, silbidor var hurtigere, (jeg havde noget på en anden kanal)
Avatar billede Jensen DK Novice
18. maj 2013 - 16:09 #4
richardjensen Når du er så hurtig til at lægge et svar så må jeg nok også lægge et svar hvis nu spørgeren vil uddele point.
Avatar billede klaierl Nybegynder
18. maj 2013 - 22:01 #5
Tak for de hurtige svar :-)

De forskellige sensore er alle tilslutte en datalogger, denne datalogger har kun en vcc så alle sensorerne skal fodres derfra. Så er det vel ikke muligt at parallelforbinde sensorene?
Avatar billede Jensen DK Novice
19. maj 2013 - 06:19 #6
sensore er en føler, og de virker måske ikke ved parallel forbindelse, sætter du batterierne i serie så får du ved 4 stk 14,8 v og så futter det hele nok af.
Avatar billede richardjensen Seniormester
19. maj 2013 - 11:43 #7
#4 silbidor: For min skyld må du da gerne lægge et svar,- og spørgeren må gerne afvise mit svar og acceptere dine,så du kan få alle points, som du  måske føler meget væsentligt.-så nyd du bare points og pinsesol med sindsro.
Jeg lod mit (lidt forsinkede) indlæg være et svar,da jeg følte mig ret sikker.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. maj 2013 - 13:22 #8
Lad os nu se om spørger kan finde ud af systemet med pointgivning.
Avatar billede klaierl Nybegynder
19. maj 2013 - 15:24 #9
Takker endnu engang. Point er givet ;-)
Håber jeg har gjort det rigtig.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. maj 2013 - 16:02 #10
Ja så blev det ikke mig som havde fortjent de udlovede point, føler ikke at det er i orden.