Avatar billede Perkors Nybegynder
17. maj 2013 - 15:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort

Er det muligt at udskifte skærmkortet ATI RADEON 9200SE som er et 128MMb med et bedre, umiddelbart ser det ud som om arkitekturen i bundkortets slot forhindrer det.
                                                                                                                Perkors
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2013 - 17:20 #1
Hvilket bundkort er der tale om?
Hvor meget psu har du at gøre godt med?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2013 - 18:29 #2
mange slots har en lille lås/fjeder i det bagerste stykke. Den kan vippes og så frigøres kortet.
Avatar billede Perkors Nybegynder
18. maj 2013 - 15:58 #3
jeg må blankt indrømme at jeg ikke aner hvad psu står for, men prosesseren er en intel celeron 3ghz
og bundkortet må jeg først ha' startet maskinen op for at undersøge så indtil da, tak for svaret.
                                                                                                                                    Perkors
Avatar billede Perkors Nybegynder
18. maj 2013 - 16:01 #4
PS. For en sikkerheds skyld, der er 2gb ram i maskinen
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2013 - 16:19 #5
psu= power supply unit (=strømforsyningen)

Jeg gætter på - ud fra kortets data, at det er som dette:
http://www.ixbt.com/video2/images/sapphire-4/r9200se-scan-front.jpg
det er et billede af et videokort af den type du har (måske andet fabrikat). I bunden til højre er et hak, der låser det til slot i bundkortet - men den kan altså låses op (der er en lille plastikdims, der skal trykkes på).

For nyt kort, så skal du se efter AGP-kort (du har en ældre maskine med agp-slot).
Der er ikke mange tilbage på markedet http://goo.gl/4iRJF
og jeg ved ikke, hvilke, der er bedre end det, du har nu.
Avatar billede Perkors Nybegynder
18. maj 2013 - 17:20 #6
Tak oh tak, det er nemlig lige hvad det er, et AGP kort, så nu er det løst.
Nu er jeg på'en for du ska' jo ha' dine point og jeg skal ha' afsluttet min søgning.
                                                                                                    Perkors
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2013 - 08:49 #7
#6 Ja hvis planen var du ville give point til en af hjælperne, så gik det galt. Du lagde selv et svar og lukkede, hvorved du tog point tilbage.
Du skal inden tråd lukkes bede om svar fra dem/dem du vil give point.
Husk det til næste gang.
Avatar billede Perkors Nybegynder
20. maj 2013 - 01:46 #8
Som ny bruger håber jeg på tilgivelse, jeg er egentlig ikke klar på hvad der skal til for at rette min kommunikationsfejl, men stor undskyld fra mig.
                                                            Perkors