Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
17. maj 2013 - 15:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Zyxel nwa-3165

Jeg har fået ovennævnte ap har trykket på reset knappen og vil så ind og sætte den op igen. Har fundet en vejledning der siger at jeg skal tilslutte ap til min pc med netkabel og så sætte strøm til ap'en. Er gjort. Dernæst skal man i browseren skrive http://192.168.1.2 så skulle man komme ind i ap'en. Men her opstår problemet. Den kan ikke finde den. Hvorfor ikke.

Jeg er ikke den største IT nørd så skal gerne have det skåret ud i pap  :-)

Mvh
Kim
Avatar billede sonalias Seniormester
17. maj 2013 - 15:32 #1
det er nok nærmere 192.168.1.1 hvis det er noget, da det er den normale gateway adresse.

Elelrs tryk på start knappen, skriv "cmd", tryk enter, skriv "ipconfig /all", og så læs under Default gateway, der står IP addressen hvis ovenstående ikke fungerer.
Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
18. maj 2013 - 15:46 #2
Bag på den står der IP adresse 192.168.1.2 Hvis jeg så skriver 192.168.1.1 så er der påkrævet en godkendelse hvor jer skal taste brugernavn og adgangskode. Bagpå AP'en står der kun en kode: 1234
Avatar billede sonalias Seniormester
24. maj 2013 - 10:10 #3
vil gætte på login admin med koden 1234 ellers prøv administrator til login navn. Men IP er helt sikkert 192.168.1.1 når du får login skærmen :)
Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
25. maj 2013 - 12:02 #4
Er det et problem at jeg er på nettet vha et andet ap når jeg indtaster 192.168.1.1 Det er den eneste ip jeg får mulighed for at skrive brugernavn og password men ingen af forslagene virker til at komme videre. Forstår bare ikke hvorfor der bag på Zyxel ap'en står ip adress 192.168.1.2 password 1234 men det virker heller ikke. Det jeg gør er at tilslutte zyxel ap til strøm og så et netkabel fra ap'en til pc'en. Hvad gør jeg forkert?
Kim
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2013 - 12:13 #5
Hvis du har et trådløst netkort i din computer skal du være opmærksom på hvilken gateway du læser når du kører ipconfig som i #1, evt vil jeg tro du prøver at connecte til den anden router? :)
Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
02. juni 2013 - 15:35 #6
Har nu forsøgt med mit eksisterende netværk slukket. Tilsluttet AP'en som tidligere beskrevet skrevet http://192.168.1.2 som der står bag på AP'en og har også forsøgt med 192.168.1.1 uden held. Der er flg lys i AP'en: Grøn ved PWR/SYS orange ved ETHN og grøn ved WLAN. Hvad gør jeg ?

Kim
Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
01. juli 2013 - 16:47 #7
Hej

Ovenstående virkede ikke. I mellemtiden har jeg fået Cisco 3925 modem. Der er indbygget wifi. Det rækker dog ikke langt nok så nu skal jeg have lavet 2 ting.

1. Jeg har en TopCom skyr@cer wbr 254G som nu skal forbindes til mit nye modem og placeres i min udestue. Hvordan gør jeg det?

2. Derudover har jeg købt en Zyxel wireless N300 repeater WRE2205 som jeg vil bruge i en shelter i haven.

DVS. fra mit modem til TopCom og derfra videre til Zyxel. Kan det lade sig gøre og er det forholdsvis nemt. Hvis muligt vil jeg gerne have det skåret helt ud i pap :-)

Mvh
Kim
Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
11. august 2013 - 13:28 #8
OK ingen svar her så lukker den selv....