Avatar billede Perkors Nybegynder
17. maj 2013 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

digital foto

Med moderne Digital Kameraer, opstår pludselig tvivlen om en thyristor styret flash kan bruges? er der nogen derude som ved noget om det.
                                                              Perkors
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2013 - 15:41 #1
Her er en post på DPreview hvor en thyristor flash anvendes til et Olympus EVOLT E-510 så det må det kunne

http://www.dpreview.com/forums/post/32368408
Avatar billede finb Ekspert
17. maj 2013 - 18:40 #2
ja, det burde de, ellers tænd flashen med en slave, der trigger pga kameraets flash
Avatar billede milter Ekspert
17. maj 2013 - 20:15 #3
Min gamle Nikon SB15 flash glimter fint løs på min Nikon D80.

Jeg har ikke testet det indgående, men 4-5 skud med både kamera og flash på Auto gav fine resultater.
Avatar billede finb Ekspert
17. maj 2013 - 21:10 #4
I starten mente man, at flash ville brænde digikam af, men jeg har aldrig hørt, at det er sket.
Opvarm din blitz, til klar-pæren lyser, kortslut ledningen med en clips, hvis gnisten er kraftig, er det måske ødelæggende.
Det er vist en zener-diode, der leder, hvis strømmen er for kraftig, kan du indsætte sådan en ?
Avatar billede milter Ekspert
17. maj 2013 - 21:32 #5
@Perkors.

Her er et link om et lignende problem:

http://www.dpreview.com/forums/thread/2560974

Hvilken flash drejer det sig om og hvilket kamera?
Avatar billede Perkors Nybegynder
18. maj 2013 - 17:43 #6
Tak for dit svarog linket, nu føler jeg mig mere tryg.
                                                          Perkors