Avatar billede thekox Nybegynder
16. maj 2013 - 12:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

E-mail: Vidresendte mails modtages som vedhæftede filer

Når man "normalt" modtager en vidresendt e-mail, kan man se den gamle email i bunden af den nye.
Jeg oplever dog nogle gange, at jeg i stedet modtager, hvad der ligner en helt ny mail, men hvor den gamle mail er vedhæftet som en txt-fil (eller andre formater).

Mit spørgsmål er derfor. Er dette en generel funktion som man kan slå til / fra i de fleste e-mail programmer og hvor gør man i givet fald typisk dette?

Det er meningen, at de mails jeg modtager automatisk skal scannes af et program, der indlæser udvalgte oplysninger. Dette er dog ikke muligt når indholdet ligger i en vedhæftet fil.

Jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe. :-)
16. maj 2013 - 13:19 #1
Det er en indstilling i mailprogrammet hos den, der videresender/besvarer en mail.

Du kan ikke ændre det i en modtaget mail.

I Outlook er indstillingen f.eks.:
- Filer -> Indstillinger, Post
- I gruppen Svar og videresendelse findes disse 2 felter:
  Ved besvarelse af en meddelelse
  Ved videresendelse af en meddelelse

I begge felter er standarden: Medtag oprindelig meddelelsestekst
Dette kan ændres til Vedhæft oprindelig meddelelse
Avatar billede thekox Nybegynder
16. maj 2013 - 14:26 #2
Super - lige det jeg efterspurgte!
Mange tak - så skal jeg bare lige have fat i afsenderne. :-)