Avatar billede jm120292 Nybegynder
16. maj 2013 - 08:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

clonning af hardisk

Jeg ønsker at clone min harddisk over på en ny SSD harddisk men ved ikke hvordan.
Avatar billede sonalias Seniormester
16. maj 2013 - 08:41 #1
Dårlig idé. SSD skal have nogle helt andre indstillinger som den automatisk får under windows installationen, derudover kan du søge på en SSD optimization guide på google og slå de sidste ting som pagefile fra. Det er fordi SSD fungere helt anderledes i den måde den finder filer end en almindelig harddisk.
Så desværre, hvis du vil have det meste ud af din SSD er det bare med at komme igang :)
HVIS du af ukendte grunde stadig har lyst til at klone kan du hente acronis.
Avatar billede Blandy Praktikant
16. maj 2013 - 11:35 #2
#1 Det er jeg nu ikke helt enig i. jeg har klonet en komplet flere år gammel hdd windows 7 installation over på samsung ssd, og det har virket perfekt bagefter. og samsungs egen software hentede de driver-rutiner der skulle bruges for at optimer til windows 7. Så man kan godt klone uden at miste noget.

Hvad mærke ssd er det?
Avatar billede sonalias Seniormester
16. maj 2013 - 13:39 #3
Har selv købt en samsung SSD, og according til deres egen brugermanual får man altid bedste resultat ved en frisk installation
Avatar billede Blandy Praktikant
17. maj 2013 - 14:10 #4
Sikkert nok. Men det gør man da lige meget hvad.... En frisk installation er en frisk installation. Men det betyder ikke at det er et must, at skulle formater for at få os på den nye ssd.

Jeg vil bare sige, at du sagtens kan clone nuværende OS. Men hvis det iforvenjen er sløvt og kommer med problemer, så ja formater og start forfra. Men kører det fint, så klon du bare løs. Og spar hele formateringsprocess til om et år eller 2 :-)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. maj 2013 - 19:56 #5
Det kan godt være at du kan clone den og den virker, men en nu HDD eller SSD til OS systemet vil altid have best af en helt frisk indstallering da det andet har en masse gammelt rod og indstillinger med sig.
Avatar billede jm120292 Nybegynder
21. maj 2013 - 01:08 #6
Jeg forventer at  starte på en helt ny instllation da jeg har taget backup af mine data, billeder m.m. og har CDer til alle mine programmer. Jeg ved ikke hvordan jeg giver poient og afslutter
Avatar billede sonalias Seniormester
24. maj 2013 - 14:24 #7
jeg kan smide et svar for at få lukket hvis du mener jeg har fortjent... :)