Avatar billede lyhne2 Nybegynder
14. maj 2013 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til TV

Hejsa

Jeg har fundet mig et TV, jeg gerne ville købe, men da det er lavet til det europæiske marked, er jeg i tvivl om det vil fungere optimalt på Dansk kabel-tv.

Det er et Samsung UE40es6900

Er der nogen af jer, der ved om det kan skabe problemer at slutte det til herhjemme?  én fortalte mig, at der kunne være problemer med EPG, eller lignende..??

Lyhne1
Avatar billede summer Mester
14. maj 2013 - 23:41 #1
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
15. maj 2013 - 07:58 #2
Jeg kan godt finde fjernsynet, men spørgsmålet er jo om det fungerer i Danmark, uden problemer?
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 10:08 #3
Jeg tror på at det dur, men det er jo desværre ikke det samme som at "vide"....beklager.

TV'et ser ud til kun at rumme digital tuner, hvad der måske kunne koste enkelte - mindre væsentlige - programmer på gamle kabelnet som ikke er fuldt opdaterede.
Hvor sådanne programmer findes, vil de givetvis blive digitale eller udgå indenfor få år, da alle signaler siden 2005?? har været på vej over på digital.

De allerfleste kabelnet sender allerede nu samtlige programmer som digital, og de analoge beholdes kun af hensyn til folk med "antikke" fjernsyn.
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
16. maj 2013 - 18:55 #4
Hejsa. Tak for bud.
Det bliver nok desværre ikke afgjort, da de har solgt tv'et:-)

Men tak for bud.
Smider du et svar, hvis du vil have point?

Lyhne2
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 19:14 #5
ok svar :)