Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
14. maj 2013 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærm slukker når lader tilsluttes

Hjælp, skærmen på min PC slukker når jeg tilkobler opladeren. Den tændes igen så snart opladeren slukkes eller tages ud af stikket.

Lenovo Ideapad Yoga 13, windows 8.

Nogen som har en god ide?

Med venlig hilsen
Mogens
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 20:56 #1
Hmmm...ja du er ikke den første med den type problem, om end jeg ikke lige kan hitte en med en yoga13 som omtaler det.

1. mulighed:,
At strømstyring er blevet stillet "uheldigt" af "nogen",
så du blot skal skrue op for skærm-lysstyrken ved at
holde Fn knappen ned og så trykke F12 tasten imens.

2. mulighed: "noget software dril/konflikt"
opgrader bios + drivere

3. mulighed:
Defekt hardware...sendes ind i ugevis :-(

mvh :-)

Teknik
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
14. maj 2013 - 21:16 #2
Herre Jesus, ja det er ofte den gode ide der mangler -og sommetider også det helt oplagte.

Du har nemlig helt ret Teknik, et par gentagne klask på "forøg lysstyrke" tasten løste helt udramatisk problemet.

Det burde jeg jo have haft afprøvet inden jeg skrev, men evnede ikke at tænke så langt, så er det jo dejligt, at nogen også vil have ulejlighed med den slags trivialiteter.

Mange tak for hjælpen, jeg accepterer med glæde (og lidt skam) dit svar.

Mogens
Avatar billede mogenshaugaard Nybegynder
14. maj 2013 - 21:20 #3
Nåe ja, Yoga 13, den er bare fed.

Handy, fleksibel og ganske kvik med SSD og i7. og touch skærm er bare helt rigtig sammen med windows 8.
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 22:03 #4
Rart når det er den nemme/billige løsning :-))

enig - uden touch, så er Win 8 noget *#)!(/#