Avatar billede emmatenna Nybegynder
14. maj 2013 - 12:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wii vil ikke vise farver

Jeg har et problem når jeg tænder for min wii så er det hele i sort hvis. Vi kan se alt og spille men der er ikke farver på skærmen. JEg har prøvet alt med at tjekke ledningerne og køre med scart stik men det hjælper ikke. Er der en der kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 12:59 #1
Kan være en opsætning inde i TV'ets menuer, hvor man skal vælge at signalet som kommer ind er af composite typen.

Anvender du den originale til wii medfølgende ledning?http://www.justanswer.com/video-camera-repair/6snbn-connect-wii-console-tv.html

Tilslutter du direkte til BNC stik

Eller anvender du den originale til wii medfølgende BNC/SCART konverter.

Har du forsøgt med en ledning fra en anden wii.

Hvilken farve er de stik på TV'et hvor du tilslutter.

Oplysninger om fabrikat og model for dit TV ku' bestemt også være en hjælp.

mvh :-)
Teknik
14. maj 2013 - 13:03 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede emmatenna Nybegynder
14. maj 2013 - 15:46 #3
Jeg anvender de orginale ledninger som fuglte med wii. Mit fjernsyn er en medion. Men wii er 6 mdr gammel og der har aldrig været noget men så lige pludselig bliver det i sort hvid. Der er en gul. Rød og hvid og det er der også på fjernsyn og der er de sat i. Jeg har prøvet at bytte rundt på dem det hjælper ikke.
Avatar billede emmatenna Nybegynder
14. maj 2013 - 15:48 #4
Ok det forstod jeg ikke helt :-)
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 17:09 #5
>Vedr. #1 ...
uvæsentligt, og kunne måske overses/glemmes, men vil lige nævne at jeg roder rundt i stiktyperne ved at skrive BNC, Der skulle have stået "phono" i stedet. - beklager.

vedr. #3

OK, du anvender altså den originale ledning, med de tre runde(phono) stik med farverne gul(composite video), samt rød og hvid(stereo lyd)
Når stik-farverne matcher dem på TV, så sidder de givetvis hvor de skal, og at der er både billede og lyd på bekræfter også dette.

svar gerne på følgende:

1.
OK det er et Medion TV, men hvilken model ?
- modelnavn står ofte bagpå TV, men også gerne på brugsanvisningen.

2.
...har virket i 6 måneder...
Var det på det pågældende Medion TV - eller kom problemet fordi du/i fik nyt tv ?

3.
Når du skifter til Wii, så viser TV'et (kortvarigt på skærmen) hvilket "stik" du har den tilsluttet til
Hvilken tekst viser TV'et helt præcist der?
kunne fx være  AV2S, AV4C eller lign.

***********

For at "komme videre", så ville det også hjælpe meget hvis du fik opklaret om fejlen er
a. I TV'et
eller
b. I Wii eller kabel.

Det kan du hitte ud af ved.
c. Slutte din wii (med dit kabel) til et andet (velfungerende)tv.

d. Slutte en anden (velfungerende) wii eller playstation med dens eget kabel, til samme indgang/stik i dit tv.

****
mulig workaround...mest hvis alt andet svigter.
Hvis dit TV har en "component video" indgang (rød/blå/grønt stik), så kunne du have held med at investere i et kabel som dette
http://www.konsol-chips.dk/shop/wii-component-kabel-601p.html

vedr. #2,
Karise_Larry påpeger blot at du
har puttet dit spørgsmål i en forkert af de hundredevis af "spørge-kasser"
og derfor bør afslutte her, og så prøve igen - forfra.
- blot i en anden - mere passende "spørge-kasse"

Gør du det, så er der givetvis bedre chance for et godt/kvalificeret svar.
Avatar billede emmatenna Nybegynder
14. maj 2013 - 18:48 #6
Ok tusind tak. Jeg prøvede at låne naboens ledning og nu dur den. Da du skrev det kunne være ledning. Havde jeg ikke tænkt for den har altid været koblet til det tv. Tusind tak hvordan giver jeg dig point :-)
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 23:06 #7
Først skal jeg lægge et svar (dette)

og så skal du acceptere det, mens du afviser dine egne