Avatar billede lancendba Nybegynder
14. maj 2013 - 12:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg SSH adgang

Jeg skal have lagt en stump kode op på et website, og og firmaet der har lavet sitet, kan ikke tilgå sitet da de ikke selv hoster. vedkommende jeg har talt med som har lavet sitet siger dog at de godt kan hjælpe, såfremt jeg kan give en SSH-adgang til serveren for at kunne lave de ændringer. Hvordan kommer jeg videre herfra.

Jeg har prøvet at søge info om hvem der i det hele taget hoster her http://ip-lookup.net/ men jeg må indrømme jeg ikke rigtig kan komme videre.

Så lidt hjælp ville være fedt.
Avatar billede leif Seniormester
15. maj 2013 - 18:47 #1
Hvad er domænet ? Hvem betaler I regningerne til for hosting ?

SSH adgang er noget man sjældent har med mindre man har enten egen fysisk eller virtual server.

Hvad er det for nogle ændringer som skal laves som kræver SSH adgang ?
Avatar billede lancendba Nybegynder
16. maj 2013 - 10:50 #2
Jeg kan ikke komme ind på domænenavnet desværre, hvad skal du bruge det til? Jeg vil undersøge hvem vi betaler vores regninger til.

Det drejer sig om noget kode til statistik på hjemmesiden samt noget kode til et favicon.
Avatar billede leif Seniormester
16. maj 2013 - 21:24 #3
Med domænet kan jeg måske give dig hvem du skal kontakte omkring SSH adgang.

Udfra det du skriver virker det mærkeligt i min verden at de skal bruge SSH adgang og ikke bare en FTP adgang. En SSH adgang bruges normalt kun hvis du skal ændre server specifikke indstillinger, men fx. favicon er nogen linier i ens HTML som laver det:
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico">

Statistik er selvfølgelig om de vil kigge i logfiler som ikke findes via FTP eller via Web.

Men igen det lyder mærkeligt med SSH adgang.
Avatar billede lancendba Nybegynder
29. maj 2013 - 14:27 #4
Jeg er klar over hvad både favicon og statistikken skal bruges til, da jeg selv har sat det op.

Nu er problemet bare at få det op på sitet. De beder om en SSH adgang, andet kan jeg ikke sige. Og hvis det ikke kan lade sig gøre at finde ud af hvordan jeg får det kommer vi ikke videre.

håber der er en derude som lige har svaret på det. Hvordan øger man de antal point man vil give når man har oprettet spørgsmålet? ser ikke umiddelbart ud som om man kan det. Vil give alle point for at få det løst ;)
Avatar billede lancendba Nybegynder
23. januar 2014 - 15:00 #5
ingen løsning