Avatar billede Jannickhess Professor
13. maj 2013 - 18:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Job til Førtidspensionister?

Jeg kunne godt tænke mig et job hvor man bliver behandlet godt.
Også selvom jeg er på førtidspension.
Da jeg selv syntes at jeg har lidt overskud psykisk til en smule arbejde.

Jeg har tidligere haft job på et Gartneri, hvor jeg dog "Kun" var i lærer, og dette gik ikke så godt, da jeg ikke fik uddannelsen, pga. problemer på skolebænken, jeg har hele mit liv som barn haft det lidt svært med at kunne følge med i skolen, i starten troede man at det kunne være epilepsi, dette har begge mine forældre altid afslået. Og jeg fik da også tidligere epilepsi medicin som jeg heldigvis ikke for mere. Tror vidst at det hed topimax.

Hvor kan jeg mon finde et job hvor arbejdsgiveren for løntilskud.
Jeg går ikke efter et arbejde fordi jeg tror at dette vil gøre mig rig, men savner lidt mere blandet Hverdag.
Lige nu er dagene simpelthen for ens.

Jeg mener vidst at jeg max må arbejde 10 timer pr uge

Er der nogle herinde der ved noget om et job
Har da også tænkt på et sæson arbejde måske plukke jordbær?

Er der nogen der har forslag til noget?
Så kom frem med forslag

JH
Avatar billede finb Ekspert
13. maj 2013 - 18:41 #1
jobcenter: jobvejleder
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2013 - 18:45 #2
det vigtigste, du skal afklare med dig selv er - kan du klare lidt forventninger.
Det primære er 'mødestabil'.
Når noget er aftalt, så møder du op - ingen undskyldninger.
Kan du det, så start med fx at køre noget indkøbsordning for pensionister, der har svært ved at komme ud af døren. Enten ved at du køber ind for dem, eller du kører dem til butik, og I er fælles om turen rundt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. maj 2013 - 18:47 #3
Der er mange 1000 på kontanthjælp som ville elske et job med løntilskud.

Mange arbejder i "praktik" fuld tid for et beløb på 3000-10000 inden skat pr måned.
De ville elske at få løntilskudsjob (en kæmpe økonomisk fremgang), frem for blot "praktik".
Selv 10 timer om ugen med fuld løn vil give dem økonomisk fremgang.

Job med løntilskud hænger absolut ikke mere på træerne, det er noget du må ud og kæmpe for.

Vejen dertil er tit en "studehandel" hvor du eksempelvis først er i "gratis" praktik 3 måneder og derefter hvis praktikken er forløbet tilfredsstillende, forsætter med løntilskud i typisk 6 måneder.

Først skal du sikre dig at du er berettiget til løntilskud.
Nu udvælger du nogle fagområder.
Så ringer du til/møder op hos en masse firmaer og høre om ikke de mangler en hånd nogle timer om ugen.
Du skal sikkert mange igennem (husk at tilbyde praktik så du nemmere får foden inden for), men til sidst er der bid.

PS.
Min eks kone er jobkonsulent og arbejder netop med at finde praktik og løntilskudsjob til primært kontanthjælpmodtagere, men også folk på dagpenge mv.
Derfor ved jeg lidt om området og hvad der for tiden rører sig der.
Avatar billede Jannickhess Professor
13. maj 2013 - 19:12 #4
Tak til jer alle for jeres svar.
Syntes at Nielserik svar passer bedst til mig
Så derfor lig et svar.

Nå jeg er på pension, kommer jeg aldrig op og tjener 10.000 for 1 mdr. Dette vil også være urimeligt for dem der ikke for så meget i lønposen.

Det er ikke så meget for at tjene penge, men mere for at få mine dage til at gå mere fornuftigt.

og så samtidig være til nytte for nogen.

Tak for svar.
Avatar billede Jannickhess Professor
13. maj 2013 - 19:44 #5
Lige en tilføjelse.
Jeg har lavet en fejl det hedder ikke løntilskud når man er på pension.

Så hedder det skånejob
Hvor man højst for løn 1/3 af mindstelønnen.
så lønnen er højst 33 kroner sådan cirka. i timen.

Da jeg engang fik mindre pension havde jeg et job hos IKEA til mellem 1300-1800 kroner udbetalt om måneden ekstra.

Jeg fik senere mere ansvar og så kunne jeg ikke klare arbejdet mere derude, da jeg selv skulle finde varerne frem på deres lager.

Det var meget nemmere det første år, hvor nogle andre havde sat tingene frem til mig - klar til at sætte på plads i Børne afd i Taastrup.

sjovt nok har jeg hele 3 gange arbejdet for nogen af Danmarks og Sveriges rigeste mennesker.

3 gange har jeg tidligere søgt arb og alle 3 x har jeg fået det første gang jeg søgte, nok pga. den lave løn for dem?

JH
Avatar billede SEO_Tekster Nybegynder
14. maj 2013 - 02:58 #6
Det perfekte job, er at arbejde hjemme.
Hvis det lyder interessant, så se mere her: http://bit.ly/13eKZZu
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2013 - 13:33 #7
omg, fk så at med dit shit..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. maj 2013 - 16:17 #8
Ja skånejob er lidt noget andet end praktik/løntilskudsjob.

Jeg mener netop ikke det du leder efter er hjemme-arbejde.
Du lyder mere til at skulle ud blandt arbejdskollegaer.

Skånejob finder du tit på jobnet.
Held og lykke.  :-)
Avatar billede Jannickhess Professor
16. maj 2013 - 18:17 #9
NielsErik vil du have point for svar?

Så lig gerne et svar.

JH
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. maj 2013 - 10:16 #10
Du lukker selv.  :-)
(Jeg samler ikke mere på point)
Avatar billede Jannickhess Professor
19. maj 2013 - 16:51 #11
Ok så lukker jeg selv?
Tak for hjælpen

JH