Avatar billede fhansen82 Mester
13. maj 2013 - 15:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke få lov til at hente fil

I henhold til denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/981053
...fortsætter jeg lige med opfølgende spørgsmål. Jeg fik link delen til at virke. Sådan da. For interesserede blev løsningen:

"<a href=""file:" & arrPathiE(i) & """>Test</a>"

Lige nu får jeg fint et link, men der sker intet når jeg klikker på det. Jeg går ud fra at angivelsen file:sti er korrekt (file:c:\blahblahblah), da stien er lokalt på PC'en.

Hvis jeg vælger Egenskaber, og kopierer stien fra linket, og indsætter det i et nyt iExplorer vindue, kommer den ønskede diaglogbox op og spørger om man ønsker at downloade eller åbne filen. Hvis jeg højreklikker og vælger Save As, får jeg en sikkerhedsbesked: Your current security settings do not allow this file to be downloaded.
Det er så det jeg godt kan få lov til, hvis jeg kopierer stien ind i et nyt vindue. File download er slået til i iexplorer, også i det vindue som linket fremgår i. Jeg har prøvet at køre mit script via RunAs både med alm. brugerkonto samt administratorkonto.

Scriptet søger efter nogle filer, og idéen er så, at stierne overføres til et iExplorer vindue som et link, hvor man via dette, får åbnet mappen hvori filen befinder sig (det er jeg godt klar over, at den ikke vil gøre i nuværende tilfælde, hvilket jeg håndterer senere). Jeg kan ikke helt forstå at jeg ikke kan benytte linket, men godt kan kopiere stien fra linket og åbne via en anden browser. iExplorer bliver åbnet gennem scriptet. Er der evt. elementer, som skal loades (angives) i forbindelse med dette?

Her er hvad jeg umiddelbart benytter til iExplorer i scriptet:

objExplorer.Navigate "about:blank"
objExplorer.ToolBar = 0
objExplorer.StatusBar = 0
objExplorer.Document.Body.Style.Cursor = "wait"
objExplorer.Document.Title = "File search"
objShell.AppActivate objExplorer
objExplorer.Document.Body.InnerHTML = "blahblahblah"

Nogen her der kan se om jeg mangler noget, eller om det jeg prøver, kræver mere end det jeg har gjort end til videre?
Avatar billede fhansen82 Mester
14. maj 2013 - 14:52 #1
Okay. Det lader til, at det ikke kan lade sig gøre, da filen residerer lokalt på PC'en. Dette skulle være en sikkerhed indbygget i webbrowserne.

http://www.kirupa.com/forum/showthread.php?348936-Link-to-Folder-on-Hard-Drive

Nå, må prøve at ændre links'ne til at det kun er mappen som fremgår, og se om det virker.
Avatar billede fhansen82 Mester
16. september 2013 - 13:15 #2
Lukker spørgsmålet