Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. maj 2013 - 22:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp søges til OC af Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev.1.1/phenom II 1100T x6 BE

jeg er meget ny mht OC så det skal skæres ud i pap haha
jeg har hørt og set mange steder at min cpu så nemt som ingenting kan køre 4ghz (stock på 3.3/turbo 3.7ghz)mit problem er at det er lige meget hvad jeg prøver på i bios så vil den bare ikke derop .. men det er helt sikkert fordi at jeg gør det forkert .. så inden jeg ødelægger et eller andet så skulle jeg måske liiiiige prøve at spørge herinde om der er nogen der ved hvad jeg skal pille ved i bios for at få den op på i hvert fald 4ghz ville være kanon hvis der var en med det samme MB som ved hvad der er i bios ,.. men selvfølgelig kan andre også hjælpe hvis de kender mit MB :-)
har 16gb (4 klodser) 1600 MHz ram siddende i
der er så mange ting som jeg ikke ved og ikke tør stille på i bios så jeg leder efter en der kan give men et hint om hvad jeg skal sætte op eller ned, slå til eller slå fra inde i bios .. bare så jeg kan komme igang .. så jeg ved hvad jeg evt kan lege videre med og især hvad jeg ikke skal lege med :-)

MVH
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
12. maj 2013 - 23:04 #1
vil for resten lige sige at jeg har vandkøling .. corsair h60 og min temp ligger idle på omkring 25-27 grader og i load med prime95 med fuld load ligger den imellem 45-47 grader :-)
vil gerne nå de 4ghz og gerne højere hvis det er stabilt og ikke for varmt folk siger at de kan nå 4ghz så nemt som ingenting med aircooling så jeg skulle da gerne kunne nå de 4 ghz også
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
13. maj 2013 - 15:10 #2
øvs slet ingen der kan hjælpe ?  :-)
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
19. maj 2013 - 20:41 #3
lukket !!!