Avatar billede Thomasskjodt Nybegynder
12. maj 2013 - 15:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med at få kablet netværk til at virke

Hej Eksperten,

Jeg har en bærbar Lenovo med windows 7 (64 bit) som har været koblet til min router via kabel og fungeret fint med internet forbindelsen. Jeg har nu rykket computeren ind i et andet rum og koblet den til det modem som min netværks leverandør har installeret og jeg kan nu ikke få netværk forbindelsen til at virke igen?

Kan du hjælpe?

Ekstra information:
Jeg har en playstation 3 tilkoblet med kabel til modemet og den kommer fint på nettet. Desuden er min router også tilkoblet modemet uden problemer. Det virker som om min bærbar ikke kan genkende netværket fra modemet?
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
12. maj 2013 - 16:34 #1
Prøv, at skifte port på routeren og pc'en. Altså sætte net stikket i en ny port, og prøv. Ellers tjek for evt. drivers til dit netværkskort.
[u]Kommer der nogen fejlmeddelse op, når du stikker lan-kablet i?[/b]
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
12. maj 2013 - 16:35 #2
Hov en fejl, retter det lige:

Kommer der nogen fejlmeddelse op, når du stikker lan-kablet i?
Avatar billede Thomasskjodt Nybegynder
12. maj 2013 - 18:01 #3
Har prøvet at skifte porte og genstarte uden held? Den eneste fejl meddelse jeg støder på mår jeg prøver at oprette forbindelse til nettet er - "Local Area Connection" does not have a valid IP configuration. Nogle ideer?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2013 - 18:50 #4
Der  er kun en ip på modemmet, kobl den på routeren i stedet.
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 14:13 #5
næsten enig med #4

mange udbydere tilbyder max. én IP udadtil, men da du får to fungerende forbindelser, så antager jeg at dit modemem tilbyder to IP adresser dvs. routeren får én og din PS3 får én

Hvis du kobler en af de to fra, og i stedet tilslutter din PC til det derved frigjorte stik, ...og evt. genstarter modem...så burde du kunne komme på med PC'en.

En del modems/routers fra internet udbydere har også "døde" porte, som ser "rigtige" ud, men ikke giver nogen forbindelse.
kunne nemt være en sådan du har tilsluttet til.

...kunne også være fordi din Pc's LAN forbindelse var sat op til en fast IP dvs. "ikke DHCP", men det er absolut sjældent forekommende, når du ikke selv er bevidst om det.

mvh :-)

Teknik
Avatar billede Thomasskjodt Nybegynder
14. maj 2013 - 16:57 #6
Kan se at der kun er to aktive porte i modemet fra min udbyder.Tak for hjælpen.
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 17:14 #7
Var så lidt.