Avatar billede splitbus Nybegynder
11. maj 2013 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AC Router eller bare N Router ?

Vi skal ha skifte vores klods om benet (TDC HomeBox) og vil høre Jer om hjælp
Har besluttet at droppes vores antikke fast nr (IP Tlf), så det giver jo lidt flere muligheder.

Max pris på Routeren er 1500 kr.

Ved ikke om vi skal satse på det nye AC eller holde os til det gennemtestet N.
Vil dog gerne ha mere speed på vores Wifi net end med TDC HomeBox'en og ikke mindst MERE stabilitet.

Har kigget på Asus RT-AC66U og er ret sikker på det skal være den, men.....
Der er også blevet kigget på Netgear 6300.

Har læst nogle test af denne og den kommer temmelig godt ud af dem alle.
Læste i en af dem at testeren var nød til at ha router for at kunne teste et eller andet.
Jeg forstod det ikke helt og kan selvfølgelig ikke finde den test igen.

Det lød som om det var et AC problem, nogle der kan opklare mysteriet for mig ?

Kan I anbefale nogle routere eller bekræfte mig i at det er et rigtig god valg :) ?
Avatar billede swiatecki Novice
11. maj 2013 - 14:42 #1
Vær' lige opmærksom på at homeboxen også agerer modem, og derfor skal din nye enhed også kunne klare dette.
Avatar billede splitbus Nybegynder
11. maj 2013 - 17:36 #2
Modem ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
13. maj 2013 - 10:00 #3
OK hvis jeg forstår "Modem" rigtig er det den funktion der taler / godkender ml. router og TDC central ?

Hvordan tjekker jeg at en router har denne "modem" funktion ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
13. maj 2013 - 10:27 #4
Kan ikke finde oplysninger om at ASAU ac66U har modem eller ej. Nogen der kan hjælpe ?

Har også kig på Netgear 6300 og den har vist modem, men desværre ikke lige gå gode performans.

Nogen alternativer ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
29. maj 2013 - 21:32 #5
Er der nogen der kan hjælpe med om
ASUS AC66U kan erstatte en TDC Homebox eller om Netgear D6300 kan ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
31. maj 2013 - 14:05 #6
lukker