Avatar billede jokajula Juniormester
11. maj 2013 - 07:50 Der er 30 kommentarer

Installation af drivere.

Jeg har fået en ny computer med Windows 8 på. Forudinstalleret er virusprogrammet Norton.
Jeg forsøgte at installere nogle driver til mit måle apparat fordi jeg har diabetes.
Det drillede er der nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. maj 2013 - 08:14 #1
Er du sikker på dine drivere er til Windows 8 ???

Kontakt evt producenten af apparatet for at få Win8 drivere.
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. maj 2013 - 08:14 #2
Der skal lidt flere informationer til.

Apparat, fabrikat, model osv.
Eventuelt er din W8 32 eller 64 bit.

Findes sådan:
klik start
peg på computer
klik med højre musetast
klik på Egenskaber

Så står det ca. midt på siden (Systemtype)
Avatar billede jokajula Juniormester
11. maj 2013 - 09:24 #3
Øh jeg er ny på Windows 8
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. maj 2013 - 14:58 #4
Jeg sludre, der er ingen start på w8, undskyld.

Tryk [WIndows]+[D] for at komme på desktoppen
Tryk [WIndows]+[E] for Eksplorer

I venstre side er der menuerne med favoritter osv
og så er der en menu med Computer og dine drev
Højreklik på ikonet Computer og vælg egenskaber
Avatar billede jokajula Juniormester
11. maj 2013 - 16:01 #5
Windows 8 64bit
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. maj 2013 - 17:18 #6
OK:-)
Så er det lige din hardware hvilket Apparat, fabrikat, model osv.
Avatar billede jokajula Juniormester
11. maj 2013 - 17:39 #7
HP Pavilion g6 Notebook Pc g6-2365so
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. maj 2013 - 18:35 #8
Også dit måleapparat :-)
Avatar billede jokajula Juniormester
11. maj 2013 - 20:31 #9
Contour link
Avatar billede jokajula Juniormester
11. maj 2013 - 20:34 #10
http://www.bayerdiabetes.dk/Produkter/GLUCOFACTS-DELUXE/

Og så i højre side af skærmen uden relaterede emner download program til denne ledning
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. maj 2013 - 22:24 #11
Jeg har søgt lidt, her er hvad jeg kunne finde.
Der er endnu ikke en WIndows 8 driver
Men ofte kan man godt bruge Windows 7 drivere.

Spørgsmålet er om den du har er 32 bit.

https://www.bayercare.ca/EN/support/Software.aspx

Nederst på siden er 64 bit

Windows 8 - 64 bit software og
Windows 7/Vista - 64 bit Driver
Avatar billede jokajula Juniormester
13. maj 2013 - 07:03 #12
På kablet står et tal 40453291 og fra Bayer.
Hvis jeg googler det kan jeg godt finde det.
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. maj 2013 - 09:03 #13
Du skriver det driller.
Hvordan driller det?
Avatar billede jokajula Juniormester
13. maj 2013 - 09:59 #14
Allersidst i installations processen skriver pc'en at installationen ikke kunne gennemføres.
Avatar billede jokajula Juniormester
13. maj 2013 - 10:32 #15
Jeg har prøvet at snakke med en bekendt som også har Windows 8.
Hans maskine gjorde det samme.
Han havde mere kendskab til EDB og vurderede at driveren er en 32 bits min maskine er 64 bit.
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. maj 2013 - 15:42 #16
Jeg gav dig et link i #11
Der ligger drivere W7/Vista 64 bit
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er de rigtige.
Avatar billede jokajula Juniormester
13. maj 2013 - 16:59 #17
Samme fejlmelding som e ndre
Avatar billede jokajula Juniormester
13. maj 2013 - 16:59 #18
Samme fejlmelding som de andre
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. maj 2013 - 19:10 #19
Kan se jeg var på rette spor oppe i post #1.

Dit alternativ til en driver der virker under Win8, er jo en evt nedgradering til Win7.

Evt dualboot med både Windows7 og Windows8 (hvis du vil beholde 8).
(Jeg har ikke kontrolleret om der findes win7 drivere til din pc)
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. maj 2013 - 19:14 #20
#19
Jeg håber du kan hjælpe, jeg må nok stå af.

Held og lykke
Avatar billede jokajula Juniormester
13. maj 2013 - 19:35 #21
Jeg har kontaktet Bayerdiabetes de sender en Cd rom til mig som jeg skal prøve med.
De tager kontakt til produktsupport i USA for at søge support, jeg vender tilbage når jeg finder ud af mere.
Samtidig med at man er "NY" med Windows 8 og få sådan et træls problem er lidt surt men der findes vel en løsning.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. maj 2013 - 15:57 #22
Ved skift til et nyere styresystem er det ret normalt at der kan opstå driver mangel samt programmer der ikke kan køre under det nye system.
Det er bla. derfor nogen virksomheder vælger ikke at upgrade Windows før det er yderst nødvendigt.

Kan de ikke hjælpe dig vil jeg foreslå dig en ekstra/ældre boot mulighed (ældre Windows version).
Så kan du starte den Windows version op som du plejer, når du skal bruge dit måleapparat (kan være en USB-disk).
Avatar billede jokajula Juniormester
17. maj 2013 - 05:53 #23
Nu har jeg langt om længe fået de rigtige drivere først nogle 32 bits derefter 64 bits.
Nu har jeg fået mit måle apparat til at kommunikere med computeren.
Herefter prøver jeg at indlæse mine tal på
carelink.minimed.com.
Når jeg prøver at komme ind på den side siger maskinen jeg kører Windows NT og jeg bruge Netscape som browser.
Jeg ignorerer disse beskeder prøver at indlæse mine tal fra blodsukker apparatet det vil maskinen ikke.
Fra insulinpumpen vil den godt indlæse.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. maj 2013 - 10:15 #24
Glæder mig at du har fået de rette drivere.

Win NT tror jeg godt du kan ignorere, men browseren lyder underligt.
Hvilken browser bruger du rent faktisk ?

Har du prøvet med IE ?
Avatar billede jokajula Juniormester
17. maj 2013 - 10:27 #25
Windows 10.0.9200.16537

Hvis det var det du mente
Avatar billede jokajula Juniormester
17. maj 2013 - 10:30 #26
Den fejlmeddelelse som jeg får vd indlogning til Careink indeholder følgende.

Platform
Web-browser
App( Appletter)
Java
SSL
Opløsning
Farvekvalitet
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. maj 2013 - 10:16 #27
Jeg mente InternetExplore.
(prøv også andre browsere som Chrome og Firefox)
Avatar billede jokajula Juniormester
23. maj 2013 - 16:01 #28
Avatar billede jokajula Juniormester
25. maj 2013 - 10:22 #29
Du har forsøgt at få adgang til systemet Medtronic CareLink Personal.

Desværre er konfigureringen af din computer eller din web-browser ikke kompatibel med vores systemkrav. Herunder vises en sammenligning mellem din computers konfiguration og de krav, som systemet Medtronic CareLink Personal stiller. Gennemgå denne sammenligning og tilpas konfigurationen for din computer eller web-browser, hvis det er muligt.

Du kan måske bruge systemet Medtronic CareLink Personal sammen med din aktuelle konfiguration ved at trykke på knappen "Fortsæt" herunder, men Medtronic vil ikke kunne garantere korrekt funktion.

Dine indstillinger

Nødvendige indstillinger

Platform:
WinNT Windows XP/Vista/7, MacOSX 10.5 (Intel), MacOSX 10.6/10.7/10.8

Web-browser:  Netscape 5.0 IE 7/8/9 (Windows), Safari 4/5/6 (Mac OS), Firefox 5

Appletter (programmer):  understøttet understøttet

java script:  aktiveret aktiveret

SSL:  128-bit key 128 bit key

Opløsning:  1366x768 800x600 eller højere

Farvekvalitet:  24-bit farver 8-bit farver eller højere

Hvis du har brug for assistance, så kontakt afdelingen for kundeservice på +45 32 48 18 00.

Tak.
Avatar billede jokajula Juniormester
15. oktober 2013 - 15:15 #30
Hejsa Niels Erik smid et svar og du får point.