Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 12:49 Der er 37 kommentarer

Ny bygget computer virker ikke

Hej, jeg har nu fået bygget min computer op igen, sidste gang jeg byggede den var bundkortet defekt, nu har jeg så købt et nyt og fået sat det hele i men nu når jeg tænder den starter den op i 10 sek og slukker igen pg tænder igen og sådan fortsætter det, nogle bud på hvad der er galt? Har desperat brug for hjælp!
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. maj 2013 - 13:00 #1
Kommer den med bip lyd, eller når den ikke engang der til.

Tjek om CPU, Grafikkort og RAM er monteret rigtigt.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 13:17 #2
Nej der kommer bib lyd, forresten når den slukker igen går der 3-5 sekunder før den starter op igen så det er ikke fordi den genstarter, jeg har også kun strømstikket i, ikke andet hvis det kan have nogen indflydelse
Avatar billede vagn99 Nybegynder
10. maj 2013 - 13:45 #3
Har du husket at tilslutte blæser for cpu. Hvis ikke den kan registrere, at cpublæser er monteret vil den slukke. Nogle boards har 2 blæsertilslutninger og forventer begge monteret. (normalt lille 3 benet stik)
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 13:51 #4
Jeps blæseren til cpu'en er sat i
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. maj 2013 - 14:56 #5
Kender BIOS'en CPU'en?

Det sker tit at den BIOS version som er på et bundkort, er af gammel dato.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 15:09 #6
Har du husket at der er 2 stik fra strømforsyningen, det brede og det lille firkantede?
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 15:12 #7
Ja jeg har, hvordan opdaterer man så BIOS når man ikke kan tænde computeren
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 15:14 #8
Kan du lige beskrive hvilken hardware den består af? Husk også at oplyse hvilken strømforsyning der er i.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 15:21 #9
Bundkort : msi Z77A-G45 gaming
Processer : Intel core i7 3570k
Grafikkort : GTX 660 Geforce
Ram : corsair vengeance 2x4 gb
Strømforsyning : corsair CX500M
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 15:32 #10
Vil ikke give dommen entydigt, men mit bud er at din forsyning måske er lige i underkanten af hvad den burde være.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 15:36 #11
Har testet med en anden og det virkede stadigvæk ikke
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 15:50 #12
En kendt fejl er ramfejl. Er du sikker på de er i orden, og kan køre med et bundkort?
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 15:56 #13
Jeps de ram jeg bruger fejler intet har også testet dem i min anden computer og ja de kan godt kører med de andre ting
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 16:03 #14
Ok Men jeg har oplevet at ram som var helt i orden ikke kunne starte et nyt bundkort. Købte andre ram og så kørte det bare. I computer forretningen forstod man det ikke.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 16:06 #15
Jeg har prøvet at sætte mine gamle ram i og der er stadigvæk ingen forskel :/
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 16:11 #16
Prøv at fjerne både harddisk og CD/DVD drev og hvis der sidder andet end mus og tastatur i USB, og se så om maskinen går ned.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 16:13 #17
Har prøvet og jeg har slet ikke sat nogle stik i andre end strømstikket
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 16:19 #18
Som #1 er inde på, er du helt sikker på CPU? Man behøver ikke at være den store klovn for at bøje et ben.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 16:21 #19
#11 Formoder så at denne forsyning var mindst lige så stor som den du beskrev først.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 16:22 #20
Min cpu er ligenu igang med at blive testet hos en af mine venner
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 16:24 #21
Har du prøvet at fjerne bios batteriet i ca 15 minutter og genmontere for at resette bios?
Det skal gøres med strømmen afmonteret, og tryk på startknappen et par gange når batteriet er ude.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 17:05 #22
Har lige prøvet at resette BIOS det virkede ikke og min processor er også testet og den virkede fint
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. maj 2013 - 17:14 #23
På siden her, som burde være din bundkort model, så understøtter bundkortet kun I5 3570K CPU'en, ikke I7 modellen.

http://dk.msi.com/product/mb/Z77A-G45-GAMING.html

Det kan selvfølgelig være at siden ikke er up to date, men det er tankevækkende...

Prøv evt. at skrive til MSI Support og hør om din CPU er understøttet.
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 17:17 #24
Min ven tog fejl det er i5 processer der er i
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 19:02 #25
Ny Update! Den slukker ikke nu! Jeg ved ikke hvad jeg gjorde men der er ingen kontakt til skærmen og den siger ingen bib lyd ? Nogle ideer
Avatar billede deadman Nybegynder
10. maj 2013 - 21:02 #26
Seriøst?
Hvis du ikke kan fejlfinde, hvorfor i alverden samler du så selv???
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 21:12 #27
Den er fikset nu;) tak for ideerne
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 21:18 #28
hvad var løsningen så?
Avatar billede christianthomsen Nybegynder
10. maj 2013 - 21:31 #29
Mit ene Sata stik var defekt :)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 21:37 #30
Ok.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2013 - 21:42 #31
Det ene Sata stik var defekt??? Men du prøvede jo at starte uden hverken HDD eller CD, altså uden at bruge stikkene.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2013 - 11:36 #32
@christianthomsen
Din CPU er hos en ven Kl. 16:22 men allerede Kl 17:05 prøver du at recette bios og så må der vel være en CPU i maskinen. Dernæst forsvinder det oprindelige problem, uden du ved hvorfor, og nu påstår du det var et defekt sata stik som gjorde at der ikke var forbindelse til skærmen. Det er med undren jeg følger med i det her.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 14:09 #33
Ja og det skal undre mig om han vender tilbage før næste problem opstår. Nu er problemet jo løst :-(

Så hvis problemet er løst nu bør du vende tilbage og få afsluttet tråden. En fair måde at gøre det på er at bede om svar fra dem som har bidraget med hjælp.
Disse svar accepterer du og lukker tråden.
Avatar billede deadman Nybegynder
11. maj 2013 - 18:24 #34
Den fejl du henviser til, kan ikke være skyld i dit problem.
Men husk at lukke, og gør gerne som beskrevet i #33.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2013 - 19:09 #35
Jeg dropper spørgsmålet. Er træt af den spørger:(
Avatar billede deadman Nybegynder
12. maj 2013 - 19:42 #36
Også her.
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 10:19 #37
gammelt kedeligt spørgsmål

men fejlbeskrivelsen er præcis hvad man ville få, hvis man har en kortslutning imellem ledningerne til startknappen.

eller

startknap "i klemme" fx ved frontcover skævt på

eller

starknap "brændt"

*****

- En af ledningerne til startknappen som berører stel ville antagelig også kunne gøre det.