Avatar billede jepzen Nybegynder
07. maj 2013 - 14:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med installering af sikkerhedsopdatering

Følgende updates bliver ved med at dukke op selvom jeg har prøvet at installere dem:

Kb2487367 og Kb2656351

Det er nogle sikerhedsopdateringer til .NET framework 4.

Hvorfor katten siger den hele tiden at jeg skal installere dem, også selvom jeg har gjort det?

Jeg kører Windows XP
Avatar billede sonalias Seniormester
07. maj 2013 - 15:42 #2
Hent evt manuelt fra http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=17851 og ignorer opdateringerne.
Avatar billede jepzen Nybegynder
07. maj 2013 - 16:51 #3
Tak for tippene. Jeg prøver lige lidt af hvert :)
Avatar billede jepzen Nybegynder
07. maj 2013 - 22:48 #4
Hmm. Har prøvet "reparer", det virker ikke. Hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2013 - 08:13 #5
Er du helt sikker på det er installeret, men bare ikke registreret korrekt kan du sætte Windows Update til at ignorere dem som #2 skriver.
Når du ser dem næste gang de kommer frem, så vælg brugerdefineret i stedet for. Fjern hakkerne ved opdateringerne, og tryk ok.
Du skulle nu ikke få besked om dem mere.
Avatar billede jepzen Nybegynder
14. maj 2013 - 00:17 #6
Jeg ved ikke om de er installeret. Det er de vel ikke når de bliver ved med at komme igen.

Hvordan tjekker jeg om de er installeret?

Har endnu ikke fundet nogen løsning :(
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2013 - 10:26 #7
Der bliver lagt en afinstallerings link i roden af c drevet hvor det er skrevet med blåt. Du kan ved at tjekke dato og evt søge på dette uninstall tjekke om det er installeret.
Avatar billede jepzen Nybegynder
15. maj 2013 - 00:23 #8
Og skåret ud i pap? Hvordan gør jeg det du skriver?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2013 - 16:47 #9
Du får en anden mulighed.
Gå i tilføj fjern programmer. Når du kommer derind, så sæt den til at vælge at vise opdateringer.
Se om de to opdateringer du skriver om her er installeret.
Avatar billede jepzen Nybegynder
17. maj 2013 - 17:25 #10
Jeg har afinstalleret .Net framework 4. Det løste problemet :)

Lægger du et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2013 - 17:33 #11
Jo og tak for point :-)
Avatar billede milter Ekspert
17. maj 2013 - 19:13 #12
#10.

Egentlig burde du ikke have brug for .Net Framework på din computer, men realiteten er, at en hel del programmer har brug for det for at kunne installeres. Jeg selv og mange andre har erfaret det. Kig på linkene herunder:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-windows_programs/do-i-need-all-of-the-different-versions-of-net/9230272f-2d32-4d5e-a784-b1ad4217ca17

http://lifehacker.com/5791578/what-is-the-net-framework-and-why-do-i-need-it

http://askville.amazon.com/average-user-NET-Framework-installed-computer/AnswerViewer.do?requestId=5096562